Jonkvrouwen redden en draken verslaan
de andere dimensie van de narratieve reflectieWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Jonkvrouwen redden en draken verslaan
de andere dimensie van de narratieve reflectieWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Uitleg van narratieve reflectie en verhalen vertellen in de klas. Studenten hebben vaak moeite om te zien dat
hun klas een ware opslagplaats van verhalen is. Het blijkt dat ‘de zoektocht’ en ‘het monster overwinnen’ de meest voorkomende verhaalpatronen te zijn. De taak van de begeleiders zal zijn deze
beide motieven in de les te laten terugkomen, varianten ervan te behandelen en vooral kansen op succes te
bieden, zowel voor de groep als voor de individuele leerling.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Lectoraat | Lectoraat Reflectie en Retorica |
Gepubliceerd in | Veerkracht Katholieke Pabo Zwolle, Zwolle, Vol. 10, Uitgave: 3, Pagina's: 28-32 |
Datum | 2013-11-01 |
Type | Bijdrage aan periodiek |
Taal | Nederlands |