De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Leren door denken in mogelijkheden

hoe kan psychomotorische therapie aansluiten bij leervoorkeuren van cliënten en zo de huidige ontwikkelingen in de gezondheidszorg volgen?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Leren door denken in mogelijkheden

hoe kan psychomotorische therapie aansluiten bij leervoorkeuren van cliënten en zo de huidige ontwikkelingen in de gezondheidszorg volgen?

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Als psychomotorisch therapeut is het de dagelijkse praktijk om de cliënt iets te leren. Opvallend vaak gaat het vormgeven van een behandeling meestal om de vraag wat geleerd moet worden, en weinig over hoe geleerd kan worden. Door middel van vijf leervoorkeuren, beschreven in Liefde voor Leren door Manon Ruijters, worden in dit artikel vijf verschillende leercontexten geschetst waarin cliënten optimaal tot leren kunnen komen. Dit is van belang voor de psychomotorisch therapeut, omdat de huidige ontwikkelingen in de gezondheidszorg hoge eisen stellen aan de behandeling van cliënten. Door aan te sluiten bij de voorkeur voor een bepaalde leercontext van de cliënt, wordt verwacht dat de therapietrouw verbetert, er sneller geleerd wordt en dat daarmee de duur van een behandeltraject verkort.

OrganisatieHogeschool Windesheim
AfdelingHuman Movement & Sports
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk