De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het beste van beide werelden

succesfactoren van Turks-Nederlandse innovatieve ondernemers

Rechten:

Het beste van beide werelden

succesfactoren van Turks-Nederlandse innovatieve ondernemers

Rechten:

Samenvatting

De laatste jaren hechten vele landen, onder andere Nederland, er groot belang aan om de
economische ontwikkelingen op een hoger niveau te tillen door ondernemerschap in het algemeen,
en binnen de etnische en culturele groepen in het bijzonder, te stimuleren. Innovatie is een gevolg
van een interactief proces waarbij synergie ontstaat tussen de diverse achtergronden en kenmerken.
Gebaseerd op een kwalitatief onderzoek worden in dit artikel, aan de hand van drie verschillende
dimensies, te weten individuele, sociale en omgevingsfactoren, de succesfactoren van Turks-
Nederlandse innovatieve ondernemers inzichtelijk gemaakt. De Turks-Nederlandse ondernemers, ook
wel “etnische ondernemers” genoemd, blijken bedreven te zijn in het koppelen van innovatiekansen
aan hun eigen sterke punten. Ze komen beter tot hun recht in beide werelden, en navigeren op
succesvolle wijze tussen de twee culturen door. Dit artikel formuleert een aantal aanbevelingen voor
de Nederlandse overheid, het bedrijfsleven en de kennisinstellingen om innovatie te stimuleren.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Windesheim
AfdelingDomein Business, Media en Recht
LectoraatSociale Innovatie
Gepubliceerd inJournal of social intervention: theory and practice Vol. 22, Uitgave: 3, Pagina's: 23-49
Datum2013-08-06
TypeArtikel
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk