Kritisch denken als een 21ste-eeuwse vaardigheid : veelbelovende aanpakken voor de onderwijspraktijk
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Kritisch denken als een 21ste-eeuwse vaardigheid : veelbelovende aanpakken voor de onderwijspraktijk
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Op basis van de ideeën van Kohnstamm en recente literatuur zijn kenmerken van effectieve instructie geïdentificeerd, die kritisch denken bevorderen. Aan de hand van specifieke benaderingen van aspecten van kritisch denken in diverse onderwijssectoren, wordt geïllustreerd hoe deze instructiekenmerken vorm kunnen krijgen in de onderwijspraktijk.
Organisatie | Hogeschool Windesheim |
Afdeling | Domein Windesheim in Almere |
Lectoraat | Urban Care and Education |
Gepubliceerd in | Pedagogische Studiën VOR, Vol. 95 (2019), Uitgave: 5/6, Pagina's: 329-340 |
Datum | 2019-05-01 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |