Onderzoek naar Maatschappelijke Stages binnen Stichting Maeykehiem zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Onderzoek naar Maatschappelijke Stages binnen Stichting Maeykehiem zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Iedere leerling moet vanaf het schooljaar 2011/2012 tijdens zijn of haar middelbare schoolcarrière tijd besteden aan vrijwilligerswerk door op maatschappelijke stage te gaan. Binnen de zorg worden veel maatschappelijke stageplekken aangeboden. Instellingen voor mensen met een verstandelijke beperking zijn hier één van.
In opdracht van Stichting Maeykehiem te Sint Nicolaasga is er onderzoek gedaan naar de mogelijkheden rondom de maatschappelijke stages binnen deze zorginstelling. Dit onderzoek bevat naast de conclusies ook een aantal directe aanbevelingen op beleidsmatig en organisatorisch niveau. Met deze conclusies en aanbevelingen kan het management naderhand beleid schrijven.
Dit onderzoek omvat een literatuuronderzoek en een praktijkgericht onderzoek binnen stichting Maeykehiem.
Organisatie | Hogeschool Windesheim |
Afdeling | Social Work |
Partner | Stichting Maeykehiem te Sint Nicolaasga |
Jaar | 2011 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |