School garden education in Amsterdam : the teacher’s perception about its quality
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
School garden education in Amsterdam : the teacher’s perception about its quality
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Pupils in Amsterdam are able to experience the circle of life in the so called year‐around-programme, provided in one of the thirteen school gardens. Studies have shown that nature education contributes to the development of nature awareness by children. Only a few studies have investigated the level of satisfaction of involved teachers about the quality of nature education programmes. This study investigates how primary school teachers perceive the quality of school garden education in Amsterdam. Since the background of the teachers will influence how quality is perceived, this study has made a division in the following educational philosophies: Montessori education, Jena plan education, Waldorf education, Dalton education and schools without specific educational philosophies
Organisatie | Van Hall Larenstein |
Afdeling | Plattelandsvernieuwing |
Jaar | 2011 |
Type | Bachelor |
Taal | Engels |