Spiritualiteit en mystagogie in het klaslokaal
Een studie naar de bijdrage van spiritualiteit aan de levenbeschouwelijke ontwikkeling van de student op Roe Menso AltingWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Spiritualiteit en mystagogie in het klaslokaal
Een studie naar de bijdrage van spiritualiteit aan de levenbeschouwelijke ontwikkeling van de student op Roe Menso AltingWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de vraag of spiritualiteit kan bijdragen aan de ontwikkeling van de levensbeschouwelijke identiteit van de student van het Menso Alting. Dit vraagt om een uitwerking van de betekenis van de begrippen spiritualiteit en ontwikkeling en hoe dit zich verhoudt tot het christen zijn. Het roept ook de vraag op in hoeverre actief bezig zijn met spiritualiteit past binnen het competentieprofiel van zowel de student als de docent en welke plek het zou kunnen krijgen op het Menso Alting. In de oriëntatie op dit onderzoek werd de aandacht getrokken door het begrip mystagogie als mogelijkheid om deze spirituele vorming concreet gestalte te geven. Mystagogie heeft dan ook expliciet aandacht gekregen in het onderzoek.
Organisatie | Hogeschool Viaa |
Afdeling | Academie Theologie |
Partner | ROC Menso Alting |
Datum | 2014-07-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |