Details

Titel

Nieuwe eeuw, nieuwe kansen voor de italiaanse textielindustrie

Documenten
Auteur
Tierie, Noëlle Maxine (student)
Organisatie
Hogeschool van Amsterdam
Instituut
Media, Creatie en Informatie
Rubriek
Taal, Cultuur & Kunsten
Trefwoorden
FM, marktonderzoek (vorm), textielindustrie, Italië, strategieën
Samenvatting

QUOTE “Het afgelopen decennium verkeert de Italiaanse textielindustrie in crisis en ondergaat ongewild herstructureringen. Hier was de Italiaanse textielindustrie niet op voorbereid. De herstructurering van dit moment heeft dan ook meer weg van een shocktherapie dan een strategie. Het ambacht en de kwaliteit dreigen te verdampen en het label ‘Made in Italy’ lijkt door een Chinese invasie gekaapt te worden. - De gegeven problematiek is complex en aanleiding voor veel onderzoek. Veel onderzoeken gaan over delen van de materie: het behoud van werkgelegenheid, de concurrentie met China of de aantrekkelijkheid van de industrie voor jonge werknemers. Er zijn ook studies die een hoger abstractieniveau hebben deze zijn vaak heel wetenschappelijk en modelmatig. - Dit onderzoek richt zich vanuit een praktisch- commercieel perspectief op het geheel. De aanbeveling biedt nieuwe anknopingspunten voor personen die scenario’s voor de toekomst van Italiaanse textielindustrie willen formuleren.”

Soort object
Bachelorscriptie
Taal
Nederlands
Datum
2013
Plaats
Amsterdam
Uitgever
Hogeschool van Amsterdam
Begeleider
Mossinkoff, Marco
Schriks, Brigitte
Waardering
0 Sterren (0)
Formaat
application/pdf
application/pdf
Rechten
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Deel dit document
Share

Waardeer

Vooraf:

De HBO Kennisbank geeft gebruikers de mogelijkheid om te reageren op de inhoud van de website met als doel het stimuleren van en het uitwisselen en voortbouwen op kennis. De HBO Kennisbank behoudt zich het recht voor om teksten op de site aan te passen of te verwijderen.

Het adres wordt niet weergegeven
Geef een waardering *
Neem de code over
* Verplichte velden