De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Beginnende docenten wisselen ervaringen uit.

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Beginnende docenten wisselen ervaringen uit.

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Midden jaren negentig van de vorige eeuw kwam er, mede naar aanleiding van de adviezen van de Commissie van Es (1993), meer aandacht voor de begeleiding en opvang van beginnende leraren tijdens de eerste jaren van hun beroepsuitoefening. Begrippen als supervisie, intervisie, collegiale consultatie en coaching deden steeds meer hun intrede in het onderwijs. Dit artikel doet verslag van de aanpak en ervaringen van een intervisietraject voor startende docenten binnen een samenwerkingsverband van een aantal Limburgse Scholen.

Gepubliceerd inSchakel, Tijdschift van de Stichting Onderwijs Midden-Limburg (SOML) Stichting Onderwijs Midden Limburg (SOML) Roermond, Vol. 16, Uitgave: 1, Pagina's: 11-14
Datum2014-12-22
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk