3C, Internet Dynamics and Retail: Towards a new market segmentation?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
3C, Internet Dynamics and Retail: Towards a new market segmentation?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
The Internet introduces new business choices for customer interaction. In this article we introduce two claims. Firstly, we will show that the way companies shape their customer interaction, and not their sector
or size, determine the market segmentation. Secondly, Internet dynamics and its effect on customer interaction rebalances the companies’ marketing and sales function: the Internet shortens the time window for new market opportunities and makes everyone a salesman. Therefore, traditional marketing activities become more and more part of Sales. Corporate communication and branding become more vital.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Lectoraat | Digital World |
Gepubliceerd in | European Retail Digest |
Datum | 2006-04-01 |
Type | Artikel |
Taal | Engels |