Verslag verkenning opbrengsten intervisiegroep Hervion
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Verslag verkenning opbrengsten intervisiegroep Hervion
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In deze rapportage wordt een specifiek inductietraject voor beginnende leraren op het Hervion College beschreven. Binnen het Hervion wodt gewerkt met een intervisiegroep van beginnende docenten, die wekelijks gedurende 1 lesuur bij elkaar komen. Samen bespreken zij dingen waar ze tegenaanlopen. De ervaringen met deze intervisiegroep zijn erg positief. De beginnden leraren hebben een klankbord bij elkaar. Ook zorgt deze groep beginnende studenten ervoor dat vanzelfsprekendheden in de school onder de loep worden genomen.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Lerarenopleiding Tilburg |
Lectoraat | Lectoraat Professionalisering van leraren en lerarenopleiders |
Jaar | 2008 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |