Hoe goed ken je jezelf?
Zelfbeoordeling en zelfreflectie in het onderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Hoe goed ken je jezelf?
Zelfbeoordeling en zelfreflectie in het onderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Hoe zet je zelfbeoordeling en zelfreflectie in om het leerproces te sturen? Door zelfbeoordeling en zelfreflectie krijgen leerlingen inzicht in de leerdoelen en in hun eigen leerproces.
Antwoord op de vragen: welke plaats heeft zelfbeoordeling in het onderwijs? Hoe kun je het leren? Hoe pas je het toe?
Er wordt een laagdrempelig reflectie-instrument aangereikt, en er worden ook drie concrete casussen besproken.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Lerarenopleiding Tilburg |
Fontys Hogeschool Toegepaste Natuurwetenschappen | |
Lectoraat | Lectoraat Eigentijds toetsen en beoordelen |
Gepubliceerd in | Evalueren om te Leren: Toetsen en beoordelen op school (J. Castelijns, M.S.R. Segers, K. Struyven, R.L. Martens, F. Dochy, H.H. Tillema eds.) Coutinho, Bussum, Pagina's: 121-135 |
Jaar | 2011 |
Type | Boekdeel |
ISBN | 9789046902530 |
Taal | Nederlands |