De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoe goed ken je jezelf?

Zelfbeoordeling en zelfreflectie in het onderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Hoe goed ken je jezelf?

Zelfbeoordeling en zelfreflectie in het onderwijs

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Hoe zet je zelfbeoordeling en zelfreflectie in om het leerproces te sturen? Door zelfbeoordeling en zelfreflectie krijgen leerlingen inzicht in de leerdoelen en in hun eigen leerproces.

Antwoord op de vragen: welke plaats heeft zelfbeoordeling in het onderwijs? Hoe kun je het leren? Hoe pas je het toe?

Er wordt een laagdrempelig reflectie-instrument aangereikt, en er worden ook drie concrete casussen besproken.

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Lerarenopleiding Tilburg
Fontys Hogeschool Toegepaste Natuurwetenschappen
LectoraatLectoraat Eigentijds toetsen en beoordelen
Gepubliceerd inEvalueren om te Leren: Toetsen en beoordelen op school (J. Castelijns, M.S.R. Segers, K. Struyven, R.L. Martens, F. Dochy, H.H. Tillema eds.) Coutinho, Bussum, Pagina's: 121-135
Jaar2011
TypeBoekdeel
ISBN9789046902530
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk