Op weg naar competentiegericht opleiden
een onderzoek naar innovatiediffusie bij de Fontys Lerarenopleiding TilburgWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Op weg naar competentiegericht opleiden
een onderzoek naar innovatiediffusie bij de Fontys Lerarenopleiding TilburgWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het omvormen van een op kennisoverdracht georiknteerde lerarenopleiding naar een competentiegerichte lerarenopleiding is een complexe vernieuwingsoperatie. Op vele niveaus moeten er vernieuwingen worden gerealiseerd en er zijn veel participanten. Het onderzoek heeft zich gericht op de verschillende deelnemers aan het veranderingsproces: de studenten, de docenten en de mentoren op de werkplek. Er is nagegaan in hoeverre deze deelnemers in staat waren om hun rol in het vernieuwingsproces adequaat in te vullen.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Hogeschool Kind en Educatie |
Lectoraat | Lectoraat Leren en innoveren |
Jaar | 2004 |
Type | Boek |
ISBN | 90 441 1710 6 |
Taal | Nederlands |