Media, sport en ethiek, deel 3: ethiek en sportmedia
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Media, sport en ethiek, deel 3: ethiek en sportmedia
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit artikel is het derde deel van een drieluik over media, sport en ethiek in BVVS-Netwerk. In het eerste deel hebben we allerlei ontwikkelingen met betrekking tot de sportmedia in beeld gebracht (julinummer BVVS-Netwerk). In het tweede deel is het fenomeen 'mediasport' behandeld.
In dit afsluitende artikel behandelen we een aantal ethische aspecten van sportmedia en mediasport.
In dit artikel zullen de volgende zaken aan de orde komen:
- de ethische invloed van sportmedia op de sportwereld;
- de ethische invloed van de sportmedia op de sportmediaconsument;
- de ethische invloed van de sportmedia op de samenleving en op de jeugd;
- sportsterren als rolmodel en de bijdrage van de sportmedia daarbij.
Gepubliceerd in | BVVS-Netwerk BVVS Tilburg, Vol. 8, Uitgave: 13, Pagina's: 37-41 |
Jaar | 2007 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |