How to investigate the goal orientations of students in competence-based pre-vocational secondary education: choosing the right instrument.
choosing the rigt instrumentWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
How to investigate the goal orientations of students in competence-based pre-vocational secondary education: choosing the right instrument.
choosing the rigt instrumentWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
This study explores the psychometric properties of three instruments: a semi-structured interview, a questionnaire and a sorting task. The central question is which instrument is most suitable to investigate the goal orientations of students in competence-based Pre-Vocational Secondary Education. The questionnaire proved most accurate. The interview provided relevant supplementary information on the goals of the students and underlying motives. The sorting task appeared to be less suitable.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Hogeschool Kind en Educatie |
Lectoraat | Lectoraat Leren en innoveren |
Lectoraat Leren van docenten in de context van het beroepsonderwijs | |
Gepubliceerd in | Evaluation and Research in Education Vol. 21, Uitgave: 4, Pagina's: 318-334 |
Jaar | 2008 |
Type | Artikel |
Taal | Engels |