Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht. Notitie over de voortgang van het project 'Van praktijk naar theorie'.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht. Notitie over de voortgang van het project 'Van praktijk naar theorie'.
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In het project van 'praktijk naar theorie' werd een poging gedaan om onderwijskundige theorie in de lerarenopleiding 'just in time' aan te bieden, d.w.z. als het werk en de taak op de stageschool van de leraren in opleiding daarom vroeg. De vakgroep onderwijskunde van de Sittardse tweedegraads Lerarenopleiding organiseerde in de jaren 1993-1997 samen met een aantal bve- en vo-scholen een project om dit te realiseren. In dit rapport worden, op basis van een tussentijdse evaluatie, verbetervoorstellen gedaan voor het vervolg van het project.
Jaar | 1996 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |