Beleidsontwikkeling Dyslexie Hoger Onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Beleidsontwikkeling Dyslexie Hoger Onderwijs
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit hoofdstuk wordt ingegaan op het overheidsbeleid met betrekking tot studeren met een functiebeperking. Concreet wordt een opzet beschreven voor instellingsbeleidsplannen (voor studenten en docenten). In het tweede deel van het hoofdstuk wordt ingegaan op HO en beroepenveld in relatie tot studenten met een functiebeperking. Ook wordt de rol van inspectie aangestipt en wordt ingegaan op onderzoek op dit terrein.
Gepubliceerd in | Protocol Dyslexie Hoger Onderwijs Garant, Antwerpen/Apeldoorn, Pagina's: 181-214 |
Jaar | 2006 |
Type | Boekdeel |
ISBN | 9044119168 |
Taal | Nederlands |