Werken met modulen; een onderzoek naar de positie van modulen binnen de beeldend therapeutische behandeling van kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Werken met modulen; een onderzoek naar de positie van modulen binnen de beeldend therapeutische behandeling van kinderen
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit afstudeeronderzoek is er getracht een antwoord te vinden op de vraag wat de positie is van modulen binnen de beeldende therapeutische behandeling van kinderen.
Een module is een therapie-eenheid voor een gespecificeerde doelgroep, met een van tevoren vastgestelde doelstelling, een overzichtelijke duur en een min of meer gestandaardiseerde inhoud (Pioch & Drieschner, 2001). Het werken met modulen staat momenteel hoog in de aandacht. Door veranderingen in de gezondheidszorg is het belangrijk geworden dat iedere discipline in de gezondheidszorg helder kan maken wat zijn aanbod is. In 2000 is het eerste boekje verschenen voor vaktherapie over producten en modulen (van Hattum & Hutschemaekers, 2000). Naar aanleiding van dit boek is er een handleiding verschenen voor de ontwikkeling van modulen (Berman, e.a., 2000) en er is een commissie samengesteld voor product- en moduleontwikkeling. Deze commissie stimuleert het schrijven van producten en modulen. Zij organiseren onder andere studiedagen over modulen, accorderen producten en modulen en stellen deze beschikbaar voor leden van de vereniging voor vaktherapie (Klopper, 2009).
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Creatieve Therapie |
Afdeling | Instituut Social Work |
Jaar | 2009 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |