ࡱ> xzw%`"bjbj̟̟H H H H < J ( $6h[^    QgPH  0J^mF^^ J   Nieuwe website Atlas of European Values beschikbaar Uwe Krause, Fontys Lerarenopleiding Tilburg Ieren zijn erg gelukkig, een grote meerderheid in Europa gelooft nog altijd in God, en Nederlanders behoren tot de modernste wereldburgers. Zomaar een greep uit de Atlas of European Values, die de opvattingen en ideen van Europeanen laat zien. Maar liefst 800 miljoen mensen kunnen zich Europeaan noemen: van Spitsbergen tot Malta en van IJsland tot Azerbeidzjan. Hun culturen en maatschappijen zijn alle benvloed door het Romeinse Rijk, het Christendom, de Verlichting en twee wereldoorlogen. Toch heeft de gemeenschappelijke geschiedenis niet geleid tot n Europese cultuur. Er zijn enorme verschillen in het belang dat men hecht aan godsdienst, aan de waarde van vrije tijd, aan de betekenis van het hebben van kinderen of hoe men denkt over een one-night-stand. Aan de andere kant hechten alle Europeanen aan hun familie en vinden zij goede manieren voor hun kinderen zeer belangrijk. De verscheidenheidn de overeenkomsten in waarden worden zichtbaar gemaakt op de website van de Atlas of European Values. European Values Education (EVE): een samenwerkingsproject van UvT en FLOT Sinds tweenhalf jaar bestaat er een samenwerkingsproject van de Universiteit van Tilburg en Fontys Lerarenopleiding in Tilburg, waarbij de wetenschappelijke data van de European Values Study (EVS) voor het onderwijs toegankelijk worden gemaakt. Inmiddels is de vernieuwde website  HYPERLINK "http://www.atlasofeuropeanvalues.eu" www.atlasofeuropeanvalues.eu online. Alle EVS-data werden in kaarten omgezet en dat zijn er dus veel meer dan in de papieren atlas. De kaarten zijn gerangschikt naar onderwerp: politiek, religie, welzijn, werk, familie, Europa en maatschappij. Tevens zijn bij de Europese kaarten de Maghreblanden gevoegd, wat vooral bij de bespreking in multiculturele klassen meer perspectieven biedt, omdat de gegevens van zowel Marokko als Turkije te zien zijn. Daarnaast zijn via de data van de World Values Survey ook wereldkaarten beschikbaar. Beide kaartmodules bieden de gelegenheid om kaarten onder een bepaalde vraagstelling (bijv. in welke landen is vrouwenemancipatie het meest ver gevorderd) te selecteren en tot een nieuwe kaart te combineren, die daarop antwoord geeft. Op een contactplein kan men in contact treden met andere (Europese) scholen om gezamenlijk met opdrachten van de Atlas of European Values te werken. World of Love Een bijzonder project op de website is World of Love, waarbij de geografie van de liefde in kaart wordt gebracht. Een belangrijke drijfveer in ons leven is liefde en/of seks. Hoe we tegen liefde en seksualiteit aankijken verschilt echter. Deels wordt dit benvloed door waarden en normen vanuit onze culturele achtergrond. Het ontwikkelde lesmateriaal voor World of Love beoogt leerlingen over een aantal facetten van deze thematiek na te laten denken vanuit een intercultureel perspectief. In november 2008 testen Slowaakse en Nederlandse studenten het ontwikkelde materiaal op een aantal scholen. Dit project werd mogelijk gemaakt door de stichting Kosmopolis/Toegether Forever, bekend o.a. door het project El Hema en van het Europees Jaar van de Interculturele dialoog. Waarden in de les Het doel van de website en het ontwikkelde lesmateriaal is waardenverheldering en waardencommunicatie en niet waardenoverdracht. Inzicht in culturele verschillen, de gelaagdheid, flexibiliteit en contextafhankelijkheid van (culturele) identiteit en het praten erover zal het overstijgen van wij-zij-tegenstellingen mogelijk dan wel makkelijker maken. Bij de recentelijk ontwikkelde opdrachten is vooral aandacht besteed aan de visualisatie van waarden door middel van grafieken. Radardiagrammen (waardenroos), staafdiagrammen, lijndiagrammen, balkjes etc. maken de waarden niet alleen zichtbaar, maar kunnen ook gemakkelijker worden genterpreteerd. Dit wordt o.a. bereikt door de manier waarop de vraagstellingen in de grafiek geordend zijn. Zo blijkt bijv. uit de grafiek hiernaast, dat Nederlanders wel mensen als buren accepteren die anders zijn (andere huidskleur, nationaliteit, homos en aidspatinten) maar liever geen buren hebben die voor overlast zorgen (psychiatrische patinten, verslaafden en criminelen). Wie men als buurman accepteert staat hier als graadmeter voor tolerantie. Het zal duidelijk zijn, dat dit patroon niet voor ieder land hetzelfde is. Bij een andere opdracht worden de waarden in de vorm van een waardenroos weergegeven. De indicatoren zijn gegroepeerd naar de gebieden religie, wij, ik en zelfbeschikking. Aan de voorbeelden hieronder voor Nederland en India kunnen we aanzienlijke verschillen aflezen.  In het ontwikkelde lesmateriaal wordt een vergelijking gemaakt met de landen Kirgizi en India. In mei 2008 zijn Brabantse studenten daar geweest en hebben mensen gefilmd en over hun opvattingen genterviewd. Onder Erasmus Festival vindt men op de website de opdrachten en de films. Alle opdrachten zorgen ervoor, dat de leerling eerst zijn eigen, individuele positie bepaalt en dat er een uitwisseling plaats vindt in de klas. De bedoeling is dat hij vervolgens onderzoekt, in hoeverre de gemiddelde waarden in het eigen land van die andere landen afwijken en wat een verklaring hiervoor zou kunnen zijn. Lesopdrachten Het kaartmateriaal is voor het vak maatschappijleer breed inzetbaar, in het bijzonder bij het onderdeel pluriforme/multiculturele samenleving. Inmiddels is een aantal opdrachten beschikbaar: als lesbrief voor een (gedeelte van een) les of als meer open opdrachten in de vorm van een Praktische Opdracht. De opdrachten zijn geordend naar vak. Soms is een eenduidige indeling niet mogelijk; dan is het raadzaam om ook bij de aanverwante vakken te kijken zoals aardrijkskunde. Bij de nieuwe opdrachten staat een uitgebreide achtergrondinformatie voor de docent, waarmee het kaartmateriaal wordt verduidelijkt. Er zijn antwoordmodellen en hulpmiddelen voor bespreking in de klas en er zijn tips voor het gebruik van het materiaal in het curriculum. Europees project Werken met de website is daarnaast uitermate geschikt bij uitwisselingsprojecten. Op dit moment is het materiaal beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Slowaaks. European Values Education (EVE) beoogt uiteindelijk in alle landen van Europa in de moedertalen beschikbaar te zijn. Op dit moment bestaan al contacten met de lerarenopleidingen/universiteiten van Potsdam (Duitsland), Bansk Bystrica (Slowakije), Boekarest (Roemeni), Istanbul (Turkije), Zagreb (Kroati), Belgrado (Servi) en het Institute of Education van London University (Verenigd Koninkrijk). Het is de bedoeling, dat deze samenwerking leidt tot ontwikkeling van vernieuwend lesmateriaal in een Europees context. Voor meer informatie kunt u terecht bij  HYPERLINK "mailto:u.krause@fontys.nl" u.krause@fontys.nl 34_`aV b d X Y ŻraSFa4#hB*CJOJQJ^JaJph/,,hKghwOJQJ^JhwB*OJQJ^Jph/,,!hhB*OJQJ^Jph/,,hKghOJQJ^JhKghKgOJQJ^JhKgh%MOJQJ^JhhOJQJ^J(hh0J5B*OJQJ^Jphh3t(OJQJ^Jh6CJOJQJ^JaJ#hh6CJOJQJ^JaJh}N5OJQJ^Jhtht5OJQJ^J4`aX Y Z HWZ[\]^_`abcdegd(5gdxz@&gdsu"Y Z  $%FKMNvȾȴvfYLfBh tMOJQJ^JhKghKgOJQJ^JhKghtOJQJ^Jhw5B*OJQJ^Jph3fhKghwOJQJ^Jh&"ht0JOJQJ^J'jh&"htOJQJU^JjhtOJQJU^JhtOJQJ^JhbPOJQJ^Jh3t(OJQJ^Jhh6OJQJ^Jh6OJQJ^Jh_6OJQJ^JhOJQJ^J}~ LMgkʽʙʎwjwWjjJjha7hxzOJQJ^J$hmhxz5B*OJQJ^Jph3fhf1hxzOJQJ^JhKghxzOJQJ^JhxzOJQJ^Jhxz6OJQJ^Jhb OJQJ^Jhbk$hwOJQJ^Jhbk$hbk$OJQJ^Jhbk$hROJQJ^JhROJQJ^Jh JOJQJ^Jhbk$OJQJ^Jhwht6OJQJ^JhtOJQJ^Jk466gm*.5ABWXYdzǦǦǦǦǦѦǦǦǦzǦǦjh(5UmHnHuhyh(56OJQJ^Jh(55B*OJQJ^Jph3fhKgh(5OJQJ^J&jh(5OJQJU^JmHnHuh(5OJQJ^Jh(56OJQJ^Jhf1hxzOJQJ^JhxzOJQJ^JhKghxzOJQJ^J,5nquv}~or雐|r|eU|K|hbk$OJQJ^Jhw5B*OJQJ^Jph3fhKghwOJQJ^JhKgOJQJ^JhsOJQJ^JhROJQJ^JhR6OJQJ^Jh_6OJQJ^Jh(56OJQJ^Jhmh(56OJQJ^Jhxzh(5OJQJ^Jh(55B*OJQJ^Jph3fhKgh(5OJQJ^Jh(5OJQJ^JhAh(5OJQJ^Je""""gd J@&gdsugd(5 :Y[^%&345=My|| !.!!ʽtj``j`jhx+jOJQJ^Jh_OJQJ^Jh_6OJQJ^JhROJQJ^JhKghsOJQJ^JhKgha7OJQJ^JhKghKgOJQJ^JhKghbk$OJQJ^JhKghwOJQJ^JhwB*OJQJ^Jph3fhwOJQJ^Jhf1OJQJ^JhsOJQJ^Jhbk$OJQJ^J"!!!!!! """""""""""""""Żvlha h}Nh}NhthtOJQJ^Jh&"h J0JOJQJ^J'jh&"h JOJQJU^Jjh JOJQJU^Jh JOJQJ^Jhf1OJQJ^Jhx+jOJQJ^Jhbk$OJQJ^Jhxz5B*OJQJ^Jph3fhxzhLQOJQJ^Jh_OJQJ^Jh",lOJQJ^J,1h. A!"#$% n_=JQAXAkjoR[PNG  IHDR}sRGB pHYs.>IDATx^=,5ǹwle n!@!"FD !!"Cd{_LM\Wǭszepw}͛wֱ,0^Bz~-eXε2k\! ?`{?'Y߿{ !=+:??+ogO}67Fr %rRd>1Τ%T ғA3L0uHySMoa믿g@w3| )SE]G*+6Y7^͖,k0j3 OTUQT좘> <n.0g鎏ȕ䩖&bE}hToh'ӛX*lK E1%@i?*5K_ϰ#if`8fr˛ncKM[ xDV=(;>Mϧ:#{-L⇤WGo0)R=: Ř4 :OyX.%k[syShi8~ClBav(aA?q:i-VB%)uAƕPMacxL2*wonS{%קRTB5Q`j)<`F ֓A zE S,j.9OeÝVm5Ԥ=@ Af/ЛT)Ǡň"#Aj,`>mq8k_a=S5CAPwͰD6e5C4PYnu&K_MޒQ(;D FVPm2z soĔ#H:UI8\[dZ2KSQw#lڀbRuȂo1k2)PNGZq_vN]2b|Z0tv,F׃2HBV):t 5u.0VMSM+# UzZW>1!EUԜo,9CJBrf3]Yy %!e*[p$M”EK)P'iS%,y&)oh|L[cF%ݘ+閭ҫ5%7UB`]ܠWTΡ xW2>2O* k5Q֛*c=o|W^s3o0wr|^r¼ER E1+7dTˤ=Eޔz]\"mϚV-kAXm47)%dwU)UsJw _G2DjuO7;w=- _u8 L F q$uuCLWu"0ڏ3cݎ&6{IyUIU#5hD 0/L%{HY-Idً#l!1>!\cFm$[?-7<Ļxbm@o:mߴѫ-G Diș40nGF_.#MAgo_`ܤ84i p \F]~ ?G& e%5Tmve Q2b- 9ȳcn6 H-  PN ݒ+umi$=+[ʼn~/֪jbH@Fy9..:Z9˨ޑ_0MB\ΈԾihSqG;T`CʉJ YO\I m^Wir3cJڐ[WD0ħn_l܊|R jUz'Ս.]AjKO˸ }+Tn2N~8|vS>@Pŷ¡JWJ]`)qܛWoʁ"7(ܞ3dyrEiĶӻz;u׆Y<[N]@4ԕe-o[- P%Ii($LLUw7驖H6='*[iҝfGߕWSO~|SLϳWuOVPHۼ4Asu0^nY_-f4L Ӥ'J`EF9SJ+ ;an:Ra8]`z]Nh!'@]?Do _,OqĩLg*՝B σ)UNv"J^Ac^)𢅿!~\PבCfbz*s7zms O]KFS >R;zᤩkQ==^m'7E߭YPS[F_XIxȑHlu l}Sћ0I^%ӏXN+DŽ/= #a۠/bp{a)a R2 AMCX;n6ٹqc?jGR{(C0F(ē k? ^iKaI HCGF  7U댤x>a-G/|C~\iFA1Pު Uxi=dJvJ}Kc>-eQZ0݅us뗢c"]”b P((@)5R$E=ͭszZ02)2zSpfR)0HGke4Qv'7SBMjiДKTg1NGccJ,ךKxiC 8#c -$M?eRhjΈZn <6Oo4g|[Wh bKK~Ri;v`ڝTeُ=."FcT*X.gչl;d΃iGRUF ] #BW=O3?#VTH6( i~/w^_qNMA 5Sݾiuo5\nG'Ĵ%gG F7- ټĴKĿFG(`w'+7(M\^RzR[yӕM0T& ~S1hVϥWCiEˋcJ5i`S^l1n2L!Gvߐڞ) M"LSjYH*ܡjı4Dȫ0%?tUtv!t/Ɣ~w-R@wUZ'@Z7_On5 p;ŕ~wi#sҡkX4R ^\zZ`妕ƕG+1MgXOPLTE@ IDATxܽ0+%n+ :V<-?3ĉ;9UFK8ZiG.B1b10iX0~F``Mg`bx vBĦјXfѡXcHLlVaXXc(L,BtamF{cۘH?cytchO as H'+F{aeQsX"]!bit`0w( E Td`XŦvL:ҊXh6L)҂ XhŦzL9RD+p0C v0ZGCԇ!Y-ce*r:F1ؼZ`Bo,-rufE1؀hC"g+)2`k aY_%yKA1bĈ[;9gĈ#F_ Z@1b{ɋĈ#F؋x-x5#F1b\<#F1b>Ĉ#FW+{I{u1bĈG1Ĉ#FWy_#1b5LKp1ϣD`~4n"[M#tTxhsJGh<_a1adGzWC139KQŁsə%SxeKK2aɍi彆?i^7DsO+ ~H̕z|#F~#;IENDB`nEedVyqPNG  IHDRIRsRGB pHYs+E:IDATx^ ViPR!D^s.ek2]$B!%7d W$q RivN=ߵ^{Z?p+P#'gty.a}@`~>SB5{W^=֮]"h+"Ynݺ]kTy 8Q`55G}vy~O?ڵk^n?;t3ޘn󪫮/ [͛שS͛"mڵkצM[oѢEW\qEhܸƽl2矯_>믿~rJ~ 7ҥ˘1c$`5.ՐߢVZP˹UFY7hР{ mY5M><={~|AZoԨE4agZ ގK:vxr-@ Z~;y?Wwħ+c >/~nr4aPf]۪\5_OC^OIIUꎯ~uW w]/w!\]>]ܝyݙ>]ܝyݙ>]ܝyݙ>]ܝyݙ>]ܝyݙ>]ܝyݙ>]ܝyύ#rce=HYާs?){%_ݲسa_ܫDBO6>^84ӧvaN*3 ae  #,/Ve_ {KڮHT),rҽΊUs]wI?CN3gNq20rbԫC&^]먡}JXi"!o{mBӘyh0}Bߔ$rzy衇/Gfv/2TOT^z)yzO=TSUSWCi+Pe̼HkE(3+97K%el=-U&m}u-EL5 MkF8ILO:W=w N;7=:ѭdFCV`/g$0IJz)Ѕg)acUd=`@q RB'7=T *ez\%2dJcW{-=km/+셏 @,+!ϧx>IEB/.̋K2K[狼l̴6C}qD=R*LPH8Gq$V%{6$a/9-L!%iم}I8VWt_-#@ǫk ݯRއm+AWW7/8(,dB4 fF錩P+z~>q-o'&O՞]evǣ-sq\RSNe_S+};̼sI&\~Y~q黫o' 8;ܨt_%%1^zw]c5… D/BZvm2'N_{5Hb|;6%-O95\sua||8Krya*m"; /,Y9=j>_زeKVO>ӧO2u> KO?1-ܲN:|` bA>G_u"!CE?f`Yõ06zkݺN;'+C#hn-ߢ=z4'TDtNy&7һϞA@+_Pw~ J'/&M{*%6Nz ov7BC |Zu᳔/$$J>`>`^mw@"8\pAj6haWKȔ rMO`^l֬YE۴iS()_>v`<§b 0EF DEqT>x'R;t g~7 [< C#F8 _~NwQG~%X*T*^@Bp-Zh9}8@[#_AFٳg^}'~Hƍk߾}qH? +ok3mنfshƏުTM_?ά BVE ɛF @fCV6z֧o>6x振gy/(K7d{wuq3f66*r`ň Dm!5CCʨcZiӦ{N>쳙3g}¥5k^٠`.(L ^~e Ɛ t ?ÃP<7;F%^+qѧ~WLj+vxBp|<8z$ܠ8wsx^bHx( KHTdziW 2T<3$?D{Ǿ" IO壏>*()IR…v߹qWy9!(h6`4C*Hږ\/yZΝ;xxa)ib$-&W0s*: .1#"sα2>|xlH}^gB-VG.bjZnPvqW΀d pnw u*" ;߹X%LAXBlĐU!U%ܯdgƈv$xuuLa w a"ϼ͞0G!ѿ6'.G/_Qs۵kcF/H L%@dL3B(.)\;j|ҘB!jSC믱 pcƌ)7DBG>nc\]t8Y皜~z{pX)8"?XKRqbK xDx<.ƗrI' uŃ|wA9~#X &=7wg&NӜ iy\1y=x(uF9 x{^p OqBN"͜չMq ߹^{dƆA]؋v1'ȆWoСC [PbKL駟k6-ZGg&:sEt8m7nMh#$[:iF3I* {fN8gAL@-qQM#G F ]'g:euT;s8wsPB{c 3#%QO/Ad=@l; Ba9 r$W0{.x.B%)G}u=бcG0jv72LƇl\Fxs{pmlݫG#O cj#>RHUQ,gϞ2؄ p@Nwu G,+b3w`J;v,~: q?W{تickJAMp!a0BPpQ滛yg_ipmr+6M* `*g0l؊P'T-OJO38 m@#'^ƇqߩS'-[8*ܖϗhqܦ!KKpx<5$,[orKz͛gH]v'(r dm#G$Dyp Ƹ }wϱP< PqS΁.rګ!q^%@0{z(vډq2vscT 6H6FgzÆ û@ZG8wQ}MNzr_s\ RhCFlIoPOFʊ:cEd#o9Lj| µ?nիZ! ^ EN>> ^ µk׎X*BV<,GM'ڹVww=׿žSrX fN+oD!3luY4ci=XgTT#\)_^!B_ȽSjv 掑Yϼ2q3F~X,'MTK3UCt 8AE+&b݆BW(!Ǐ}F^  M aN[ i_w j?y=c f9k3걯# Q$3 c&8qgh!GaaYږ[FJfBW푎dKIg!T:9&"73?[;!;x8\}ŭ>u"uڎp~_b'G 旜/lp@8/[VN#(-DK> ʲ(=5*UC6)sr.T (ͰJg/G@z#dbe1 e] eA6@!8Muם #"i1~ ~$ > jͧlƙ3GTpyojQ?ըWpOa +R)h$_历ς d{lcvh]Dsl%pAQ۟;`#GO+(8C8{&P pN% 1 YL zzSݺvn#]ϼ 6@f h8+ݥۭ#_)/5i.F6.dTwfBJU؃ #`ϪXM"D4fTqmJ4$'Nl!2B#+-@њ7*яUnZrŃzVX˝ፗoNZB6r>5hw LӢ6 xzE60z'! fH 8GI9+mVǷ́a`b ر:w.l=캗^e"pHah.}"??1*ַsv' e$}p_ݭK>gϙSL$/>e7C1`tQ Y1.QVr(tPf'g6\ц4psǸqﻇ\p^?ti^v%Kb&+Q (lUh M_,z!|ʼn Q l]=* zjO1ߟ[J5t`5m)p~ ` ]r.~{jhNR0 VF\\ׇV"G~zpܢEK=&SUdp":GV.דT3_Og7Ǘ'9\hwrM->eOsjŋ=]-<x9` _lLua5.wANl+  D/* z; &=w衇^Ӝ<-ۅhيxJEϷB`6mxw6~B{N߰w3Gk%mH2qWe|H iB8M^k!Csl G #A; =eo#îP &{ MG "sߕ)? ]/O}Le$6m FЁW5+g8qj¡eohh#_~KCn' !Fٖ1! Դמ'N6ذO8^Ei SԾ"=,Ap Y O#*DdY5D 6c:llCO)~@v럷9'R Xۛnڴ};=?B -: 6^m腱q#Zhluӓ6@j!`qFG76ޣak ,,֎*ElrI*<=FnLpKr?03Yo1[}/=Wfv 6v{^WT60 Q]b?N~>YR#խ5zmiFƆEwGӲsbO v-~ѳBf5 ? ͞=[Ot~FtBa/`F\ü y 7{l2Տ65lX>Y]ĢdNaݑ5o]Hk$q^O<tOD>Ph&QGA1jWBl=V5=Tbځfw7ݴŒ% E`@7H$n sU+ras瞆O6'1V`O*&Oو nzzN-eJEڬXP=5s7n,fGH eKD -\Kv`/E4݆+cYLJxb/PqABݭy '-r`v> wKw^c`9ר]q;( csE(=>|:ho]$¸:ϮV#7cٵQ0_cX}2۬&)D.+SM-e3BU37m>/:<-K αd1qYn*xO**h^XYYOf YFZ|ʲ7ZP75u5w}&` +]O}>rX$ c ܊s}w[Z4l5fuKGPuՀ= \ehda kr1XCѓeezK  u!Xh6WW*~b9eZFXZ)s/ڮ}9; %`ѬoKQن"$[T s'qFO(SY$"!ԫڰ(2vG CXگLұ)$I$T*VfGdž#5j'y %`Q-vPxr[Kجo~pßvuгJPl #HxJ+P\/]:W 0wD; XևOB66[ I3(M"sdXFpXNQŠVƴR`<ɡ',.Qc x;WOB)L/fΝS[_15zRq(np E?+R80i(_:ҝJzbu{D ^<uy`FA'3)&0e~2wV)l8 5l+2Szz e|ҸIΧdt= Vr$ŝ&M`Q` C`'q6A#Q8~^{xTPc+f`pf܇\gZ . en 6R_)8 -o)~Kʸ8ct$ [ޜUFulXPnIdC\_1 2ūN}OusuҦjH-'qgX7V/αU/CJ*-%͐7l=^ q'RAI 7kRnp1n3z(HB:CjaǸP0H OݤW(hu Ϯ痄h|jP'SQ%b,)qW?vܞS2u2T(_W|QiE I#>Oӯy6osTFi^QAG'C{|Ȏr9y|h^`LAANG1kp#CM\Y4w 6bthhRkyϬ`Sa}v{ tBT*a hJ飀Q+lY0p#_F5Q~OAco  @CGaD(0`O%iecuvcpPN:U1ʁ < /(@ Ĉ  ?@-'`1+ix2puSJIKi߭ۡRʹ"VoK]{鳀Kl{yZ{=ko@k %cxJ ޞ|HQx ų1|y;A6-e @~F-\,ٜ ҧc ^-ˀ@bHЪ e7~6=,:|>ƛpp7}î1"!R<EO(~xc}+ތS<gxV/.ܡfKZ $xwcTw c6T8 nU` ĞM&I3%#*4Z,eMemCc:ÜGɿoXRP JqKK;ʹg%b fQd-^Ws3+ 1ep06QA% ^X3, q*\Q*ko?n.0deܕKC*D x>zBP  'WZy"v dtD'yO^Zͣ 8(W6E.bT 6vLKחۗݏ"b]e3ß&\|R,}PPup8k/emJ_G'- g<Ua wՀ8ZO _\A%仰Cu`lh_))!A_ ZHuAӡ[-S') ,|/VҸNf2d>죝bD8A"^vMZ|S Y6& h_zFKȺ'5 #T6He1'Bȡ4&Mko1`@sِ@k6Ԫ4 )9|zXܽ$,~_|o \i9 UhA cVMQ9{`)nf2k252Sq%,%DGg``z>ykB=eQB~L˛ XxzG؀K<T9vppHiSH@Ο )n񑫵hJ=2q!5T#< jX٧{& ΌP~[.zvu;e)o:/*ȯ)J PڟEy}=Qr{keRٚQB*;;xCg~?7aˆ;70dF}=z>d+\ 7+G@kpE|, Mq9b )vξA> AJ4üp_cb7 JTnx7}~/L%F[13q-ΏS`ެ[b믿:f i |`2\3cNL>|vF5z|ekaakAYf/9'Qyom@6} \tӽ Qߣ +89_sEi}l%IJ4Q1MN(IOe`Ozyg6I;w~v}<ˍ!'xW%1l{* zY3ߝYjGO/M`g ;`b9Nxv?O &ޱ<0*>uLayO\Vݣд&-[gI.>8ӭB B- 20@7^ҷGb渞7^$X{H1F&/Y8?۴ϡw.X{><`\0$,8m[~ X-۪n<=(n  Xu6OЋP۱V"6?*Xz<xq*?}u_ů ~͂vؠvmOv :,2uXv,& {b)˟Gؘcu1_Z]FF"G(ڠԏ` >?\ 9߇Z A=s݅mPI0FW!2^jj^뚴@nΟ{,WW%*4;||A{ᱲy] ;%c޽qn$B${Xu_I W ܵwݱAwQ-"ģO#k`qN!}\rF{kUC9 M LݺmpVhH1 L}O*z~-Yc23~x@LX7LA Qqm@Dg{wyc7!yy+@7Ὀg0)F4Ph,f,/l2r-Hpr)Z"AX5ڭG<6:F,Tv >w'M;C)N?,_R =+ 6Tti3TU>AI`AZ@ęLJ[n=>qo>餉m۶Sf[-`݌:/(=diȰn+@^'žsF(3wc˪+6iۯŔ)0NqDB jo@g`>{Pyv[w7]dO?DGq6>f[&+X }qdZJ&ƶ$Q67}MPpaaR#q_G+z[ n25L89ABC%|UtH /pkmȷ?rp& =݌Zu  l;$g)d{ ake"/}?Nx֐'yo=LROoS3}qzԛ_<Je ^ߩَC0N::r!5k#*~9J4& i7;IssqgG6ch8})hh!m>#Xe9kFTۑ i=e;xa!G_OW_}5|8qR *훨^+ƠV"bz@9/aTv*?^9ghIwDN|wM+,`?as V6 ^PINl33`;EgZ62}9>jCr :ΎMa! 5GnIPSd̅n:$Nb;BG-Ajش$4ہۛqCv91|-ַ*1V2Jp؋2ؿr߷tu@W+LXN0D|#FUȮRC%]\& 6]ig.d*7Ne\CLw׊[+j!k<@>A[} eƌ(ξ2?י{xo·4= ;y_{}Weby?}.]];ܺmY+-PD]8רuO o<KBKK{&{ {qo>"c A~4q 6X/2Vφ-Аg1ȓ+Ì[6+ԭe3o֋Tw\1٧0[2KؗMrBcOvy>tC=V~rR1gR3xBSOorֺ<` ]>AZB쾦f^5KT+LHtM*M?'37Qv2+@*_Ӯ5 II ;gvǟLm݃[h㝇t^ts'׻og9 GA& +Sx&U:g ̱t'wqa?1n/Nhe(d?+3FqWa!yaIζ~hvSǧڱ8pp4s]7؋x;_e_ >Pz)"VˊAHC[eo 9"|w5ш*%M*0RCJT+D>d `4@?:?w~}|=((>Lyӯp EPjjʺvY},4ر|0 kht+ Jרq*CtH c,ښaq"v}f-#?1L /<8u=0p@_ Wt9B,źR{9)s ]BvKH u}QORHr7# n6y:t=y Ơ.aHZ  x>9Zjc.]\c.&_CyXDT*P%NE3BS.! / $׏MhXdKl%ՙ9v  CʵAIiUÑT>.{@%U HF'o$_V>,J P! rr <4}`>ZVm `(asiwdrV "YtLՄ}elɻd f(s>8XA>''Lcn .Ұ% n!-/vqBKF DJD ;$2H@?*rm {4;@%mV=0 Xl;5Ό%ԬcBu-DʀKAH3+*> rdvۙrzE#,lVRWI;0Ұg]S X+o%.|e\rFv q̲9А1VI+1C~*wV2Пtga@4m̴y`<*UJ/Ah/ N.}Aڇ Әȡx6%TB:6$zӪp.5h).!KxC ?@AOD/d /;Vu§BPYTJJ*`Ρ^:|v44uj1YR8{[$ IfbY*aI{ veK i+>o(@z u_+[)%W`oZ]Tri6 >*E5[)%'t=~n 4_eVs$΋W$` 2 D:`=?Wy01!{WbO琿rAV"ÏV>Rؼ7,Kozwi "E_"5A?m_~&\%֕YU FǺp R{ )#D?Gg+VKjd*DOήEWK/}_a~\,(I|wl*G=%7:`){ւ:>ɯ*ɺTJoh'+<l X٪{AI  ݳCU}WztC'-P˭TxIENDB`DyK www.atlasofeuropeanvalues.euyK Jhttp://www.atlasofeuropeanvalues.eu/DyK u.krause@fontys.nlyK 4mailto:u.krause@fontys.nlF@F  StandaardCJ_HaJmHsHtHLA@L Standaardalinea-lettertypeViV Standaardtabel4 l4a .k. Geen lijst6U@6 t Hyperlink >*B*ph(W@( Zwaar5\FF D BallontekstCJOJQJ^JaJdY@"d suDocumentstructuur-D M CJOJQJ^JaJ 84`aXYZ HWZ[\]^_`abcde0000404040404040@0 0 0@0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 @0 0 000000004aXYZ R00R000000R00P00R0 0P0 0R00R00R00R0000R000000Y k!"e"" XX?b$_=JQAXAkjoR[.8b$л,窦tu$Sb$edVyqE>W@X(  \  C A#"`X  C A"`\  C A"`B S  ? WXx kT Y Tx_ T !'8>@FQ`GOPVZbcijsNVW]^c$ m u v | ' 1 2 ; < C e i   % 6 rz|V\]e`a(bdf E K 6en rz`a,DbtTCi#A [.a mDk^t%!%'eF2i> w4 xP U  0 4 v  a[ b ?m V(5I4I`a7}fa~ I,g#5zHhdcdriisNf A!lH!#A#O$bk$K~$%Q%R%A,&C&*'m( r(3t(?)++m+h,PE-7j-l-s-x-q~-./W0f2O3w324D5Z 647WP8{R8f8>l8 p8:F9D:A;|<1<Je<0s<.= G> ?*?/?D?@@!,@J@$L@*g@Gy@/AR-AYAPBB3BC{UC D8=DlEFFBFlFg-G~/G2HJH&IBI J-J7J8J8J})KOK[L%M8MBCMpM tMfNiOwPDP2"QJQLQ.^Q}vQR:RSnT#TkJTV VB$V>VqVWEW~X}*XCY^1Z:Z:\K+]J]~]'t^_x_WZ` awac7 cK>cIc d)egg*;h=hjLjx+jll",l!@lxl0mMmwmnuoT3p@7p2:pypyq(3X:}RF\F5T =i|09T[O2~{jP]k:(N_V^cg*I&6WZ^D<1PC%y=W q| 3nquyk+M--HNtC2YyX".T2f *t09A\C>K "0rU3r{-NQ$I1N s>I;o-38!An ,zmLznp'K'@KM+J[vJ/Ww'FQS4G7e% jD Rf1Fd[ qRebW su7Xhh;z2t36&CaW >D]cWcyn~u'>h(l ]-'Kg!g.JxFWeIF_`mt[yz&%31HvSa@``P``@UnknownGz Times New Roman5Symbol3& z Arial5& zaTahoma"qˆˆ$ 0$ 0$24d 2QHX)?}N23Nieuwe website Atlas of European Values beschikbaar ICT-Services ICT-ServicesOh+'0 , DP p |  4Nieuwe website Atlas of European Values beschikbaarICT-Services Normal.dotICT-Services2Microsoft Office Word@F#@t7@dP@dP$՜.+,D՜.+,p, hp  Fontys Hogescholen0 ' 4Nieuwe website Atlas of European Values beschikbaar Titel4 8@ _PID_HLINKSA Y(mailto:u.krause@fontys.nlk%http://www.atlasofeuropeanvalues.eu/k  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNPQRSTUVXYZ[\]^_`abcdefhijklmnpqrstuvyRoot Entry F gP{Data O1TableW^WordDocumentSummaryInformation(gDocumentSummaryInformation8oCompObjq  FMicrosoft Office Word-document MSWordDocWord.Document.89q