ࡱ> uwt9 dbjbjLt_l^^^^8$lr*\ \ ( $$$)))))))$r+ -N*$#^$$$*o&^^ 3,*o&o&o&$^8  )o&$)o&^o&)) P 6o)/&))$B*0r*)-/&@-)o&^^^^ De handleiding en rapportageformulieren van fysiotherapie voor de afdelingen neurologie, algemene chirurgie, orthopedie en longziekten van het Catharina-ziekenhuis, Eindhoven.   Ankie Maas Ellen Spoelstra Ingrid Brand Tamara Smits Fontys Hogeschool Verpleegkunde, Eindhoven Fontys Paramedische Hogeschool, Eindhoven Mei 2003 Inhoudsopgave Inleiding 3 Hoofdstuk 1 Afdeling neurologie 1.1 De handleiding 4 1.2 Het rapportageformulier 5 Hoofdstuk 2 Afdeling algemene chirurgie 1.1 De handleiding 7 1.2 Het rapportageformulier 8 Hoofdstuk 3 Afdeling orthopedie 1.1 De handleiding 10 1.2 Het rapportageformulier 11 Hoofdstuk 4 Afdeling longziekten 1.1 De handleiding 13 1.2 Het rapportageformulier 14 Inleiding Voor u ligt de handleiding voor een nieuw rapportageformulier dat gebruikt zal gaan worden tussen de fysiotherapie en verpleging op de afdelingen neurologie, chirurgie, orthopedie en longziekten. Twee fysiotherapie en twee verpleegkundestudenten van de Fontys Hogeschool te Eindhoven hebben dit ontwikkeld voor een afstudeerproject in de periode van december 2002 tot juni 2003, nadat er een probleem was gesignaleerd in de communicatie op de betrokken afdelingen tussen deze disciplines. Tijdens dit project is gebruik gemaakt van de volgende probleemstelling: De schriftelijke informatieoverdracht over de vorderingen en/of bijzonderheden van de fysiotherapeutische behandelingen van de patint tussen de fysiotherapie en verpleging op de afdelingen neurologie, chirurgie, orthopedie en longziekten van het Catharina-ziekenhuis verloopt niet zoals gewenst. Om meer duidelijkheid te krijgen over de oorzaak van het probleem en een oplossing te kunnen vinden, zijn er interviews en enqutes gehouden op de afdelingen. Verder is er een rondvraag in andere ziekenhuizen gedaan naar manieren van communiceren en is er gezocht in onderzoeksliteratuur. Hieruit bleek dat er veel vraag is naar een beter rapportageformulier. Oorzaken waardoor vaak niet gerapporteerd werd is het te lang moeten zoeken naar dossiers en dat de huidige formulieren niet uitdagend zijn. Eerdere pogingen blijken vooral mislukt te zijn door het niet goed implementeren. Na alle resultaten op een rijtje te hebben gezet is het nieuwe rapportageformulier tussen fysiotherapie en verpleging dat voor u ligt ontstaan. Voor een optimaal gebruik van dit formulier zou deze in het verpleegkundig dossier, aan het bed van de patint moeten komen. Aangezien eerdere pogingen om dossiers aan bed te krijgen zijn gestrand en aangezien er over een jaar een elektronisch patintendossier zal worden ingevoerd willen wij niet te grote veranderingen voor een korte tijd invoeren. Wij adviseren daarom het nieuwe formulier in het verpleegkundig dossier te gebruiken. Dit betekent dat de verpleegkundigen er extra op moeten letten dat de verpleegkundige dossiers aanwezig zijn op de verpleegpost. In deze handleiding zal beschreven worden hoe het formulier gebruikt dient te worden voor een zo goed mogelijk resultaat. Wij hopen dat dit formulier een uitkomst zal bieden voor de communicatieproblematiek bij u op de afdeling! Als u vragen op opmerkingen heeft, kan u dit aangeven bij n van de volgende contactpersonen. Neurologie Jacqueline Rutten Chirurgie Charlotte van Rooy Orthopedie Evelien Wagenaars Longziekten Leonie Claes Fysiotherapie Gerard Kiebert Gerard op de Weegh, hoofd afdeling kwaliteit en milieuzorg, zal na onze afronding van het project de implementatie van het nieuwe rapportageformulier op zich nemen. Wij hebben met veel plezier gewerkt aan dit project en hopen dat dit voor jullie allen een uitkomst biedt!! Met vriendelijke groet, Ankie Maas (student fysiotherapie) Ellen Spoelstra (student verpleegkunde) Ingrid Brand (student fysiotherapie) Tamara Smits (student verpleegkunde) Hoofdstuk 1 Afdeling neurologie In dit hoofdstuk zullen de handleiding en het rapportageformulier van de afdeling neurologie besproken worden. De handleiding staat in de eerste paragraaf en het nieuwe rapportageformulier staat in de tweede paragraaf. 1.1 De handleiding Algemeen Het formulier moet in gebruik worden genomen tijdens het eerste contact van de fysiotherapeut met de patint. Vervolgens dient te formulier bijgehouden te worden bij veranderingen en bijzonderheden. De fysiotherapeut dient het formulier op dat moment zo volledig mogelijk in te vullen. Op de voorkant zijn aankruismogelijkheden gebruikt, waardoor het snel is in te vullen en overzichtelijk is voor de lezer. Op de achterkant van het formulier is het NDT-formulier geplaatst wat ontwikkeld is door de NDT-werkgroep. Wanneer een aankruismogelijkheid of ingevulde tabel een toelichting nodig heeft, moet dit op het communicatieblad, blz. 9, in het verpleegkundig dossier vermeld worden. Alle aantekeningen op het formulier moeten door middel van een paraaf ondertekend worden. De verpleegkundige schrijft zelf niets op de voorkant van het formulier. Wanneer er een vraag of opmerking is van een verpleegkundige dient dit op de pagina 9 te worden vermeld. De fysiotherapeut dient hier schriftelijk en indien nodig mondeling op te reageren. Onderwerpen Naam patint Hierbij moet het geslacht van de patint worden aangegeven door Dhr/ Mevr in te vullen en de gehele achternaam van de patint moet worden genoteerd. Geboortedatum Deze wordt ingevuld in de volgorde dag/ maand/ jaar. Diagnose Deze is hetzelfde als in de medische status, maar mag wel verkort worden opgeschreven. Mobiliseren Dit item wordt altijd ingevuld. Hierin wordt het niveau van de mobilisatie van de patint aangegeven. Bed Dit wordt aangekruist wanneer de patint in principe niet uit bed wordt gehaald. Stoel Wanneer de patint kan zitten of als dit wordt geoefend, moet dit worden aangekruist evenals het gebruik en zo ja, welke rolstoel, en gebruik van het soort werkblad. Ook wordt na het invullen een paraaf vermeld. Staan Dit wordt aangekruist als de patint kan staan of dit wordt geoefend. Er achter wordt onder elkaar de datum en tijd ingevuld die de patint heeft gestaan en de paraaf van degene waarmee de patint heeft gestaan. Lopen Deze wordt aangekruist als de patint kan lopen. Er achter wordt onder elkaar de datum en het aantal meters aangegeven en de paraaf van degene waar de patint mee heeft gelopen. Transfer Dit item wordt altijd ingevuld. Bij de soort, de zijde en de begeleiding van de transfer wordt de juiste mogelijkheid aangekruist. Daar achter wordt de startdatum vermeld. Wanneer er een verandering in transfer plaats vindt, wordt dit opnieuw aangekruist en de start en stopdatum bijgewerkt. Wanneer er een verandering in transfer geoefend wordt, maar deze nog niet altijd toegepast kan worden, wordt dit ook aangegeven, maar wordt er nog geen stopdatum ingevuld. Ook hier dient een paraaf gezet te worden. Begeleiding tijdens lopen Dit item wordt altijd ingevuld. Bij dit item wordt n mogelijkheid aangekruist met daar achter de startdatum. Wanneer wel wordt ingevuld moet daarachter ook het aantal personen worden ingevuld. Bij veranderingen wordt een stopdatum en nieuwe startdatum ingevuld, met daarachter een paraaf. Hulpmiddel tijdens lopen Dit item wordt altijd ingevuld. Hier wordt aangegeven of een patint een hulpmiddel nodig heeft en zo ja, wat voor hulpmiddel. Wanneer een ander hulpmiddel wordt gebruikt dan in de gegeven categorien staat wordt de categorie anders, namelijk aangekruist en wordt het desbetreffende hulpmiddel daarachter ingevuld. Achter de aankruismogelijkheid dient de startdatum en stopdatum te worden ingevuld. Hierachter wordt de paraaf van de fysiotherapeut gezet. Motivatie en ziekte-inzicht Dit item wordt altijd ingevuld. Deze onderdelen geven aan hoe er om moet worden gegaan met de patint ten behoeve van zijn/ haar motivatie en hoe het ziekte-inzicht van de patint is. Dit dient aangegeven te worden door de juiste aankruismogelijkheid te gebruiken. Hierachter wordt de startdatum met een paraaf genoteerd. Wanneer de motivatie of het ziekte-inzicht van de patint veranderd wordt een stopdatum en een nieuwe startdatum ingevuld. Datum toelichting pagina 9 Wanneer er een item toegelicht dient te worden kan in de rechterkolom van het formulier een datum worden genoteerd. De toelichting dient opgeschreven te worden op pagina 9 (het communicatieblad) in het verpleegkundige dossier. 1.2 Het rapportageformulier Het rapportageformulier is te vinden op de volgende bladzijde. Op de voorzijde is het rapportageformulier van fysiotherapie te vinden. Op de achterzijde staat het NDT-formulier, ontwikkeld door de NDT-werkgroep van de afdeling neurologie in het Catharina-ziekenhuis. Hoofdstuk 2 Afdeling algemene chirurgie In dit hoofdstuk zullen de handleiding en het rapportageformulier van de afdeling chirurgie besproken worden. De handleiding staat in de eerste paragraaf en het nieuwe rapportageformulier staat in de tweede paragraaf. 2.1 De handleiding Algemeen Het formulier moet in gebruik worden genomen tijdens het eerste contact van de fysiotherapeut met de patint. Vervolgens dient te formulier bijgehouden te worden bij veranderingen en bijzonderheden. De fysiotherapeut dient het formulier op dat moment zo volledig mogelijk in te vullen. Op de voorkant zijn aankruismogelijkheden gebruikt, waardoor het snel is in te vullen en overzichtelijk is voor de lezer. Wanneer een aankruismogelijkheid of ingevulde tabel een toelichting nodig heeft, moet dit op de achterzijde vermeld worden. Alle aantekeningen op het formulier moeten door middel van een paraaf ondertekend worden. De verpleegkundige schrijft zelf niets op de voorkant van het formulier. Wanneer er een vraag of opmerking is van een verpleegkundige dient dit op de achterzijde te worden vermeld. De fysiotherapeut dient hier schriftelijk en indien nodig ook mondeling op te reageren. Onderwerpen Naam patint Hierbij moet het geslacht van de patint worden aangegeven door Dhr/ Mevr in te vullen en de gehele achternaam van de patint moet worden genoteerd. Geboortedatum Deze wordt ingevuld in de volgorde dag/ maand/ jaar. Diagnose Deze is hetzelfde als in de medische status, maar mag wel verkort worden opgeschreven. Ademhaling In de eerste regel wordt de datum van die dag ingevuld. Daaronder wordt met een +, +/-, of respectievelijk de aanwezigheid of afwezigheid van de volgende elementen aangegeven. Sputum Hoest de patint sputum op? (+ , +/-, -) Productie Wordt er sputum geproduceerd? (+ , +/-, -) Ademhaling Kan de patint vrij ademhalen? (+ , +/-, -) Hoesten Kan de patint goed hoesten? (+ , +/-, -) In de onderste regel zet de fysiotherapeut die de patint heeft behandeld een paraaf, zodat verpleegkundige ziet wie bij de patint betrokken is geweest op dat moment. C.P.M. Met C.P.M. wordt bedoeld wat in de wandelgangen de shiene wordt genoemd. In de eerste regel wordt de datum ingevuld. Daaronder wordt de bewegingsuitslag in graden genoteerd in respectievelijk flexie (dit is het buigen van een gewricht) en extensie (dit is het strekken van een gewricht). Daaronder zet de fysiotherapeut zijn paraaf. Mobiliteit Dit item wordt altijd ingevuld. In deze tabel wordt het niveau van de mobilisatie van de patint aangegeven. Bed / stoel Deze wordt aangekruist wanneer de patint van het bed in de stoel kan komen. Staan Deze wordt aangekruist als de patint kan staan. In de daaropvolgende tabel wordt de datum en tijd (in minuten) ingevuld die de patint heeft gestaan en de paraaf van degene waarmee de patint heeft gestaan. Lopen Deze wordt aangekruist als de patint kan lopen. Er achter wordt onder elkaar de datum en het aantal meters aangegeven en de paraaf van degene waar de patint mee heeft gelopen. Begeleiding tijdens transfer Dit item wordt altijd ingevuld. Hier wordt aangegeven of er wel of geen begeleiding nodig is tijdens de transfer. Wanneer wel, zie toelichting wordt ingevuld dient er een toelichting te worden geschreven op de achterkant van het formulier over de soort en mate van begeleiding. Achter de aankruismogelijkheid dient de startdatum te worden ingevuld. Hierachter wordt de paraaf van de fysiotherapeut gezet. Begeleiding tijdens lopen Dit item wordt altijd ingevuld. Bij dit item wordt aangegeven of de patint begeleiding tijdens lopen nodig heeft. Wanneer wel, zie toelichting wordt ingevuld dient er een toelichting te worden geschreven op de achterkant van het formulier. Achter de aankruismogelijkheid dient de startdatum te worden ingevuld. Hierachter wordt de paraaf van de fysiotherapeut gezet. Hulpmiddel tijdens lopen Dit item wordt altijd ingevuld. Hier wordt aangegeven of een patint een hulpmiddel nodig heeft en zo ja, wat voor hulpmiddel. Wanneer de categorie elleboogkrukken wordt ingevuld dient er ook een keuze gemaakt te worden in het soort gang. Wanneer een ander hulpmiddel wordt gebruikt dan in de gegeven categorien staat wordt de categorie anders, namelijk aangekruist en wordt het desbetreffende hulpmiddel daarachter ingevuld. Achter de aankruismogelijkheid dient de startdatum te worden ingevuld. Hierachter wordt de paraaf van de fysiotherapeut gezet. In de laatste kolommen wordt de mate van belasting ingevuld. Dit wordt ingevuld in percentages. Telkens wanneer de mate van belasting veranderd wordt dit opnieuw genoteerd met een datum erbij. Motivatie Dit item wordt altijd ingevuld. Dit onderdeel geeft aan hoe er om moet worden gegaan met de patint ten behoeve van zijn/ haar motivatie. De regel wordt aangekruist die het meest van toepassing is voor deze patint. Achter de aankruismogelijkheid wordt de startdatum met een paraaf genoteerd. Datum toelichting Veranderingen / bijzonderheden Wanneer een item toegelicht dient te worden moet er in de rechterkolom van het formulier een datum worden genoteerd. De toelichting dient opgeschreven te worden op de achterkant van het formulier waar dezelfde datum als op de voorkant wordt genoteerd. Op deze zijde van het formulier hebben de verpleegkundigen ook de mogelijkheid om te reageren. De fysiotherapeut vult hier FT in en de verpleegkundige vult VP in. Tot slot wordt er weer een paraaf gezet in de laatste kolom. 2.2 Het rapportageformulier Het rapportageformulier is te vinden op de volgende bladzijde. Hoofdstuk 3 Afdeling orthopedie In dit hoofdstuk zullen de handleiding en het rapportageformulier van de afdeling orthopedie besproken worden. De handleiding staat in de eerste paragraaf en het nieuwe rapportageformulier staat in de tweede paragraaf. 3.1 De handleiding Algemeen Het formulier moet in gebruik worden genomen tijdens het eerste contact van de fysiotherapeut met de patint. Vervolgens dient te formulier bijgehouden te worden bij veranderingen en bijzonderheden. De fysiotherapeut dient het formulier op dat moment zo volledig mogelijk in te vullen. Op de voorkant zijn aankruismogelijkheden gebruikt, waardoor het snel is in te vullen en overzichtelijk is voor de lezer. Wanneer een aankruismogelijkheid of ingevulde tabel een toelichting nodig heeft, moet dit op de achterzijde vermeld worden. Alle aantekeningen op het formulier moeten door middel van een paraaf ondertekend worden. De verpleegkundige schrijft zelf niets op de voorkant van het formulier. Wanneer er een vraag of opmerking is van een verpleegkundige dient dit op de achterzijde te worden vermeld. De fysiotherapeut dient hier schriftelijk en indien nodig ook mondeling op te reageren. Onderwerpen Naam patint Hierbij moet het geslacht van de patint worden aangegeven door Dhr/ Mevr in te vullen en de gehele achternaam van de patint moet worden genoteerd. Geboortedatum Deze wordt ingevuld in de volgorde dag/ maand/ jaar. Diagnose Deze is hetzelfde als in de medische status, maar mag wel verkort worden opgeschreven. C.P.M. Met C.P.M. wordt bedoeld wat in de wandelgangen de shiene wordt genoemd. In de eerste regel wordt de datum ingevuld. Daaronder wordt de bewegingsuitslag in graden genoteerd in respectievelijk flexie (dit is het buigen van een gewricht) en extensie (dit is het strekken van een gewricht). Daaronder zet de fysiotherapeut zijn paraaf. Mobiliteit Dit item wordt altijd ingevuld. In de volgende tabel wordt het niveau van de mobilisatie van de patint aangegeven. Bed / stoel Dit wordt aangekruist wanneer de patint van het bed in de stoel kan komen. Staan Dit wordt aangekruist als de patint kan staan. In de daaropvolgende tabel wordt de datum en tijd (in minuten) ingevuld die de patint heeft gestaan en de paraaf van degene waarmee de patint heeft gestaan. Lopen Dit wordt aangekruist als de patint kan lopen. Er achter wordt onder elkaar de datum en het aantal meters aangegeven en de paraaf van degene waar de patint mee heeft gelopen. Begeleiding tijdens transfer Dit item wordt altijd ingevuld. Hier wordt aangegeven of er wel of geen begeleiding nodig is tijdens de transfer. Wanneer wel, zie toelichting wordt ingevuld dient er een toelichting te worden geschreven op de achterkant van het formulier over de soort en mate van begeleiding. Achter de aankruismogelijkheid dient de startdatum te worden ingevuld. Hierachter wordt de paraaf van de fysiotherapeut gezet. Begeleiding tijdens lopen Dit item wordt altijd ingevuld. Bij dit item wordt aangegeven of de patint begeleiding tijdens lopen nodig heeft. Wanneer wel, zie toelichting wordt ingevuld dient er een toelichting te worden geschreven op de achterkant van het formulier. Achter de aankruismogelijkheid dient de startdatum te worden ingevuld. Hierachter wordt de paraaf van de fysiotherapeut gezet. Hulpmiddel tijdens lopen Dit item wordt altijd ingevuld. Hier wordt aangegeven of een patint een hulpmiddel nodig heeft en zo ja, wat voor hulpmiddel. Wanneer de categorie elleboogkrukken wordt ingevuld dient er ook een keuze gemaakt te worden in het soort gang. Wanneer een ander hulpmiddel wordt gebruikt dan in de gegeven categorien staat wordt de categorie anders, namelijk aangekruist en wordt het desbetreffende hulpmiddel daarachter ingevuld. Achter de aankruismogelijkheid dient de startdatum te worden ingevuld. Hierachter wordt de paraaf van de fysiotherapeut gezet. In de laatste kolommen wordt de mate van belasting ingevuld. Dit wordt ingevuld in percentages. Telkens wanneer de mate van belasting veranderd wordt dit opnieuw genoteerd met een datum erbij. Motivatie Dit item wordt altijd ingevuld. Dit onderdeel geeft aan hoe er om moet worden gegaan met de patint t.b.v. zijn/ haar motivatie. De regel wordt aangekruist die het meest van toepassing is voor deze patint. Achter de aankruismogelijkheid wordt de startdatum met een paraaf genoteerd. Datum toelichting Veranderingen / bijzonderheden Wanneer een item toegelicht dient te worden moet er in de rechterkolom van het formulier een datum worden genoteerd. De toelichting dient opgeschreven te worden op de achterkant van het formulier waar dezelfde datum als op de voorkant wordt genoteerd. Op deze zijde van het formulier hebben de verpleegkundigen ook de mogelijkheid om te reageren. De fysiotherapeut vult hier FT in en de verpleegkundige vult VP in. Tot slot wordt er weer een paraaf gezet in de laatste kolom. 3.2 Het rapportageformulier Het rapportageformulier is te vinden op de volgende bladzijde. Hoofdstuk 4 Afdeling longziekten In dit hoofdstuk zullen de handleiding en het rapportageformulier van de afdeling longziekten besproken worden. De handleiding staat in de eerste paragraaf en het nieuwe rapportageformulier staat in de tweede paragraaf. 4.1 De handleiding Algemeen Het formulier moet in gebruik worden genomen tijdens het eerste contact van de fysiotherapeut met de patint. Vervolgens dient te formulier bijgehouden te worden bij veranderingen en bijzonderheden. De fysiotherapeut dient het formulier op dat moment zo volledig mogelijk in te vullen. Op de voorkant zijn aankruismogelijkheden gebruikt, waardoor het snel is in te vullen en overzichtelijk is voor de lezer. Wanneer een aankruismogelijkheid of ingevulde tabel een toelichting nodig heeft, moet dit op de achterzijde vermeld worden. Alle aantekeningen op het formulier moeten door middel van een paraaf ondertekend worden. De verpleegkundige schrijft zelf niets op de voorkant van het formulier. Wanneer er een vraag of opmerking is van een verpleegkundige dient dit op de achterzijde te worden vermeld. De fysiotherapeut dient hier schriftelijk en indien nodig ook mondeling op te reageren. Onderwerpen Naam patint Hierbij moet het geslacht van de patint worden aangegeven door Dhr/ Mevr in te vullen en de gehele achternaam van de patint moet worden genoteerd. Geboortedatum Deze wordt ingevuld in de volgorde dag/ maand/ jaar. Ademhaling In de eerste regel wordt de datum van die dag ingevuld. Daaronder wordt met een +, +/- of respectievelijk de aanwezigheid of afwezigheid van de volgende elementen aangegeven. Sputum Hoest de patint sputum op? (+ , +/-, -) Productie Wordt er sputum geproduceerd? (+ , +/-, -) Ademhaling Kan de patint vrij ademhalen? (+ , +/-, -) Hoesten Kan de patint goed hoesten? (+ , +/-, -) In de onderste regel zet de fysiotherapeut die de patint heeft behandeld een paraaf, zodat verpleegkundige ziet wie op dat moment bij de patint betrokken is geweest. I.P.P.B. In de volgende tabel dient aangegeven te worden wanneer de I.P.P.B. is gebruikt en door wie (door middel van een paraaf). Intermittend Positive Pressure Breathing houdt in dat onder druk vernevelde medicijnen genhaleerd worden. Mobiliseren Dit item wordt altijd ingevuld. Hierin wordt het niveau van de mobilisatie van de patint aangegeven. Bed / stoel Deze wordt aangekruist wanneer de patint van het bed in de stoel kan komen. Staan Deze wordt aangekruist als de patint kan staan. In de daaropvolgende tabel wordt de datum en tijd (in minuten) ingevuld die de patint heeft gestaan en de paraaf van degene waarmee de patint heeft gestaan. Lopen Deze wordt aangekruist als de patint kan lopen. Er achter wordt onder elkaar de datum en het aantal meters aangegeven en de paraaf van degene waar de patint mee heeft gelopen. Ook moet aangeven worden wat de saturatie O2 voor en na het lopen is. Traplopen Deze wordt aangekruist als de patint geoefend wordt in traplopen. Er achter wordt onder elkaar de datum en het aantal traptreden ingevuld en de paraaf van degene die met de patint heeft trap gelopen. Begeleiding tijdens lopen Dit item wordt altijd ingevuld. Bij dit item wordt aangegeven of de patint begeleiding tijdens lopen nodig heeft. Wanneer wel, zie toelichting wordt ingevuld dient er een toelichting te worden geschreven op de achterkant van het formulier. Achter de aankruismogelijkheid dient de startdatum te worden ingevuld. Hierachter wordt de paraaf van de fysiotherapeut gezet. Hulpmiddel tijdens lopen Dit item wordt altijd ingevuld. Hier wordt aangegeven of een patint een hulpmiddel nodig heeft en zo ja, wat voor hulpmiddel. Wanneer de categorie elleboogkrukken wordt ingevuld dient er ook een keuze gemaakt te worden in het soort gang. Wanneer een ander hulpmiddel wordt gebruikt dan in de gegeven categorien staat kan de categorie anders, namelijk aangekruist en wordt het desbetreffende hulpmiddel daarachter ingevuld worden. Achter de aankruismogelijkheid dient de startdatum te worden ingevuld. Hierachter wordt de paraaf van de fysiotherapeut gezet. Motivatie Dit item wordt altijd ingevuld. Dit onderdeel geeft aan hoe er om moet worden gegaan met de patint ten behoeve van zijn/ haar motivatie. De regel wordt aangekruist die het meest van toepassing is voor deze patint. Achter de aankruismogelijkheid wordt de startdatum met een paraaf genoteerd. Datum toelichting Veranderingen / bijzonderheden Wanneer een item toegelicht dient te worden moet er in de rechterkolom van het formulier een datum worden genoteerd. De toelichting dient opgeschreven te worden op de achterkant van het formulier waar dezelfde datum als op de voorkant wordt genoteerd. Op deze zijde van het formulier hebben de verpleegkundigen ook de mogelijkheid om te reageren. De fysiotherapeut vult hier FT in en de verpleegkundige vult VP in. Tot slot wordt er weer een paraaf gezet in de laatste kolom. 4.2 Het rapportageformulier Het rapportageformulier is te vinden op de volgende bladzijde. Eindproduct afstudeerproject Samen op weg naar een betere communicatie PAGE 1 PAGE 13 Catharina-ziekenhuis, Eindhoven r 1yPQ[]F EklkIؿطة56CJOJQJ 56>*CJ5CJOJQJ56>*CJOJQJ5CJ5>*CJOJQJ 5>*CJ66CJB*OJQJph5CJ>*556CJOJQJ CJOJQJ 5OJQJ5CJ5CJ jUmHnHu4     $a$$a$tccc>hq $a$$a$$`a$$`a$$^a$$a$ 1Qxy%MNOP[\]F $a$ $a$$a$$a$ 0NlJKEki$a$$a$$a$ijkHIXco' $~^`~a$ $~^`~a$$a$$a$$a$$a$IX(1-Gm n i!|!S"o"-$I$,%.%L%Z&&&_'t'u'~'*+++++++R,],A-v--....}/~///C2`2223344455566F667889 B*CJph6CJmH sH  56>*CJ56>*CJOJQJ 5>*CJ5CJ5CJ5CJOJQJ5656CJ56CJOJQJG'(1,-Gm n R"S"o",$-$I$,%-%.%L%M%X&&&]'^'_'$a$$a$$a$$a$ $?^`?a$_'t'u'~'**+++++++++Q,R,],-A-v---..../$a$$a$$a$$a$///Z001B2C2`2334555088889999;;;;$a$ $~^`~a$$a$$a$99;;;;1<3<S<T<1=F=G=P=@@@@~AAAA$B+BtBCCzCCEEwFFGGG,HBH#I$I=IIIJJ.L8LVMMeOgOOOOOOPPPPbToTpT}TU#UYUdUGV|VVW B*CJph6CJmH sH 56CJOJQJ 56>*CJ56>*CJOJQJ5CJ 5>*CJ5>*CJ5CJ5CJOJQJ6G;;1<S<T</=0=1=F=G=P=@@@@@}A~AAAAA#B$B+BtByCzC$a$$a$$a$$a$zCCCRD'EEEEGGG#I$I=IK-L.L8LUMVMiMMeOfOgOO$a$ $~^`~a$$^a$$a$$a$OOOOOPPPPPPaTbToTpT}TUU#UXUYUdUVGV|VVVW$a$$a$$a$$a$WWW~XXXXLY"Z [[[\]]]___aaa6acc $~^`~a$ $~^`~a$$a$$a$$a$WWWXXX[[[\\\]]]1^B^^___a6acc3c4ctccccccccccccccccccd0JmHnHu0J j0JU5CJCJ5CJ56CJH*56CJOJQJ6CJmH sH CJ-cc3c4csctcccccccccccccccd$a$$a$h&dP]hh]h&`#$ $&dPa$$a$$a$# 0&P . A!"#$%`! ?cCy`F"~p-iH! xڥ t D1A@B#YԀ"(9B 6 BلG6" hdG%A4(P,B) A{3i{ӗs|3}g;(PkBCTQx6}+Uq|r-!EPmȨA=5ώ1vYϏ*/,C`lVh=zg/RJL{M0;$ܠf6]29ƅ9E8{z^XTu$]_ooNS%deV?FH4uK}s2]<)œn$Ur$Lw d sCpY >ߜMn a>wA-H&]r\œ/]u'RvxB@T*QYPU~%U]œ6FD(AgKtQZh$7gF3œ92H{tn7 fBnA[Z4sn99A?T|s$ݍNSZD~9W 7 B2U"Y9daηAqsoAYz0|åvPr}s }9'NR図]>0h?]w9W>9lo}s6KE|s0WU,;Ia'AܥZt~Odi<_-"G5 8p+gr6@2t@ڦU?"-IxqYGhO^q6Qv)FE/S=}m[+/AU`ڋri+Qm8)̑6lSmGd %W5)N:ʯ ~:4+w7y 9´ _p ϹXy{W^G>?H;y})ZH3z`.,>Oy-M*Mo=K!Qan=K"2KP]wz27N˽8*P(/h|%J& PoQqj4=Nm6aRd"Vb$4: )y 6?1q֧zzݤǰ񩞰/ө-(ͤOQ7*dP>uLd6ovvBb8mC&NMi2j8wa/ڛ>`9~!^E N=1:c ݏKh-{:.i|#^pMH3t$ZH47q%ZSZ/=ȣXOwa6j(M{vmN0Aq?]x!ޮFe3g0T;fJ4$Pwӌ]dZCjYTvH*պ.!}J435T;mDJ)_lĚ QZkL/2ܓ7pé-OZYOBS .A̡<2!iZg x}/7.|$>ӂ0I4ܭhM[-Ehǃ0k{=Ujwt3 s_sshG{l)隩ֆJL'mO2r]J䊔%˗'1Lg[MwVf9*֏>*)/M~[u5 i6@6 Standaard_HmHsHtH4@4 Kop 1$@&5CJOJQJ,@, Kop 2$@&5CJ0@0 Kop 3$@& 5CJPJ.@. Kop 4$@& 5>*CJ6@6 Kop 5$$@&a$ CJOJQJ, @, Kop 9 $@&>*CJDA@D Standaardalinea-lettertype0B@0 Platte tekstCJ@P@@ Platte tekst 2B* CJOJQJ:Q@: Platte tekst 3$a$CJNC@"N Platte tekst inspringen ^CJ0@20 Koptekst  p#2 @B2 Voettekst  p#()@Q( Paginanummer`` >hq 1Qxy%MNOP[\]F   0 N l JKEkijkHIXco'(1,-GmnRSo, - I ,!-!.!L!M!X"""]#^#_#t#u#~#&&'''''''''Q(R(]()A)v)))****+++Z,,-B.C.`.//01110444455557777718S8T8/90919F9G9P9<<<<<}=~=====#>$>+>t>y?z???R@'AAAACCC#E$E=EG-H.H8HUIVIiIIeKfKgKKKKKKLLLLLLaPbPoPpP}PQQ#QXQYQdQRGR|RRRSSS~TTTTLU"V WWWXYYY[[[]]]6]___3_4_s_t_______`(((((H(  0000000000000000000000000008080000000000(0000000000000000000000000000000000000(0000000000000000000000000000000000(0000000000000000000000000000000000000000000000000000(0000000000000000000000000000000000000000000@0@@@0@@ LYI9Wd4;?D i'_'/;zCOWcd5789:<=>@ABCEc6LSUY`c!4!4l,2$?cCy`' %:@T(    \W3fԔ?Samen op weg naar een betere communicatieArial Black"\  3 "   C xA`D:\PFiles\MSOffice\Clipart\corpbas\j0078809.wmf"B S  ?`H ! tTl%D%t  ' ( . ; D I M Z a y  %EKLY~!!""B"W"****[,^,/>5>^>d>RRSSTT T(T)T1T2T;TVWt__________`RRRRt_____`K\\EHVA-FSTU-001\SDATA\USERS\7726EA2C\Mijn documenten\het produktverslag.doc=C:\windows\TEMP\AutoHerstel-versie van het produktverslag.asd=C:\windows\TEMP\AutoHerstel-versie van het produktverslag.asd=C:\windows\TEMP\AutoHerstel-versie van het produktverslag.asd=C:\windows\TEMP\AutoHerstel-versie van het produktverslag.asd=C:\windows\TEMP\AutoHerstel-versie van het produktverslag.asd B.C. MaasC:\het produktverslag.docs_t__`@RRRR`p@UnknownGz Times New Roman5Symbol3& z ArialI& ??Arial Unicode MS"1vFvF+u N(!20`2 B.C. Maas B.C. MaasOh+'0  4 @ L Xdlt|ss B.C. Maas .C..C. Normal.dot B.C. Maas4C.Microsoft Word 9.0@F#@L!@rɨ)@ X) N՜.+,D՜.+,< hp  Fontys Hogescholen(`  Titel 8@ _PID_HLINKSA{ 0D:\PFiles\MSOffice\Clipart\corpbas\j0078809.wmf  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcefghijkmnopqrsvRoot Entry FBo)x1TableM-WordDocumentLSummaryInformation(dDocumentSummaryInformation8lCompObjjObjectPoolBo)Bo)  FMicrosoft Word-document MSWordDocWord.Document.89q