Ongewenst gedrag van vmbo-leerlingen in relatie tot hun behoefte aan autonomie, competentie en sociale relaties
Koerhuis-Pasanisi, Marie-José (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding); Oostdam, Ron (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding)
Begeleid hardop lezen blijkt effectief bij zwakke lezers.
Oostdam, Ron (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding); Blok, Henk; Boendermaker, Conny
Leiderschapskwaliteiten voor leraren
Snoek, Marco (Faculteit Onderwijs En Opvoeding)
Samen werken aan leren en opvoeden
Oostdam, Ron (Faculteit Onderwijs En Opvoeding); Vries, Peter de
School en ouders werken samen aan beter lezen
Blok, Henk; Oostdam, Ron (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding); Enthoven, Mascha; van der Linde, Anneke (Faculteit Onderwijs En Opvoeding)
Een integraal kindcentrum als open leer- en ontwikkelingsgemeenschap
Oostdam, Ron (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding); Tavecchio, Louis; Huijbregts, Sanne (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding); Nohr, Kirsten; Ex, Carine (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding)
Lezen boven AVI-niveau kan prima
Boendermaker, Conny; Blok, Henk; Oostdam, Ron (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding)
Samen werken aan lezen
Blok, Henk; Oostdam, Ron (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding)
Effectieve leeshulp aan raders en spellers
Blok, Henk; Oostdam, Ron (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding); Boendermaker, Conny
Ongewenst gedrag van gewone jongens op gewone scholen
Koerhuis, Marie-José (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding); Oostdam, Ron (Kenniscentrum Onderwijs En Opvoeding)