Afstudeerproject MeerDanHetElftal
Audiovisuele wervingscampagne ten behoeve van nieuwe vrijwilligersAfstudeerproject MeerDanHetElftal
Audiovisuele wervingscampagne ten behoeve van nieuwe vrijwilligersSamenvatting
Dit project omvat de realisatie van de audiovisuele wervingscampagne #MeerDanHetElftal ten behoeve van nieuwe vrijwilligers voor voetbalclub De Graafschap. Deze club bevond zich in een context waarin onvoldoende mensen zich als vrijwilliger inzetten bij de diverse teams binnen de Jeugdopleiding. Er is onderzoek gedaan naar de bereidheid van de achterban om zich in te zetten voor de club en naar de effectiviteit van bestaande marketingactiviteiten. Daaropvolgend is onderzocht in hoeverre audiovisuele media bij kunnen dragen aan het oplossen van het vrijwilligerstekort. Binnen dit kader is gekozen het probleem aan te vliegen door het opzetten van een audiovisuele campagne bestaande uit meerdere videoandapos;s, waarin vrijwilligers aan het woord worden gelaten en vertellen over hun ervaringen, trots en gevoelens over het vrijwilligersschap binnen de club. Op deze manier is gevonden dat er het beste een emotionele band met de doelgroep wordt opgebouwd om via deze weg mensen aan te sporen een vrijwilligersfunctie in te nemen en daarmee een stukje bij te dragen aan de andapos;trots van de Achterhoekandapos;.

| Organisatie | |
| Afdeling | |
| Datum | 2024-06-17 |
| Type | |
| Taal | Nederlands |




























