De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

How to manage the way of work

Onderzoek naar de optimalisatie van processen binnen The Hospitalitist’

Open access

How to manage the way of work

Onderzoek naar de optimalisatie van processen binnen The Hospitalitist’

Open access

Samenvatting

The Hospitalitist is een sterk en snel groeiend bedrijf en wil zich graag professionaliseren. Met deze redenen is gekozen om onderzoek te doen naar de manier van werken en proces optimalisatie. Het doel van deze scriptie betreft het  optimaliseren van de volgende processen; het werving en selectie proces; het proces van de urenregistratie; het proces tussen het inplannen en de beschikbaarheid doorgeven; het communicatieproces tussen de partner, The Hospitalitist en het talent; het proces van het reizen. Hiervoor is de volgende onderzoeksvraag opgesteld:  ‘Op welke manier en met ondersteuning van welke tools kan The Hospitalitist haar wervingproces, urenregistratie, reisprocedure,  planningsproces en de daarbij behorende communicatielijnen het meest efficiënt inrichten waarbij de kwaliteit gewaarborgd blijft? ‘ Om een antwoord te kunnen geven op deze onderzoeksvraag zijn verschillende interviews gehouden met personen binnen de organisatie die een groot onderdeel uitmaken in bovengenoemde processen. Tevens is onderzoek gedaan naar opties wat betreft het inzetten van auto’s voor de vestiging Den Haag. Uit deze interviews is gebleken dat het planningssysteem waarmee The Hospitalitist werkt traag en omslachtig is. Om dit systeem bruikbaarder te maken zijn meerdere aanbevelingen gedaan in deze scriptie. Verder zijn in deze scriptie aanbevelingen opgenomen wat betreft het minderen van het aantal systemen die de afdeling human capital gebruikt. Om een uitkomst te bieden voor de drukke zomer periode van Den Haag in mei, juni, juli en augustus zijn er een aantal opties beschreven en uiteindelijk een aanbeveling gedaan om gebruik te maken van diensten als ‘oproepauto’s’.
Eventueel vervolg onderzoek zou zich kunnen richten op een diepgaander onderzoek in de behoeftes qua reisvoorzieningen die The Hospitalitist heeft en de kosten die zij zich kunnen permitteren.

Toon meer
OrganisatieSaxion
OpleidingBedrijfskunde MER
Datum2016-08-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk