De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Afstudeer opdracht Thijs Pasman eigen bedrijf (Skuur)

Skuur naar duitsland

Open access

Afstudeer opdracht Thijs Pasman eigen bedrijf (Skuur)

Skuur naar duitsland

Open access

Samenvatting

Ik (Thijs Pasman) Heb voor mijn eigen bedrijf Skuur onderzocht of het mogelijk was om een nieuwe markt aan te boren in Duitsland en daarvoor een marketing onderzoek gedaan en een marketingcommunicatieplan opgezet.
De belangrijkste bevindingen zijn o.a: je kan beter b2b doen dan b2c. Duitsers hechten veel waarde aan vertrouwen en kopen niet zomaar iets bij een vreemde. De Duitse e-commerce markt is erg interessant en groeit hard. Verder is er veel merkloyaliteit en minder concurrentie op b2b gebied. Duitse bedrijven zijn ook opzoek naar gepersonaliseerde relatie geschenken.

Organisatie
Afdeling
Datum2025-01-28
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk