De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Ervaringen van ouders van kinderen met een specifieke taalontwikkelingsstoornis in de logopedische zorg

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Ervaringen van ouders van kinderen met een specifieke taalontwikkelingsstoornis in de logopedische zorg

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De resultaten van een inductief kwalitatief onderzoek over ervaringen van vier ouders van kinderen met een specifieke taalontwikkelingsstoornis (S-TOS) worden beschreven. Positieve- en negatieve ervaringen, gevoelens, wensen en gedachten met betrekking op de logopedische zorg zijn in kaart gebracht middels diepte-interviews en een thematische analyse. De ouders vinden het belangrijk een goede band te hebben met de therapeut, progressie te zien in de behandeling en een positieve ontwikkeling op participatieniveau te merken bij hun kind. De resultaten komen overeen met eerdere studies betreffende het belang van een positieve ontwikkeling op participatieniveau bij kinderen met een S-TOS.

OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingLogopedie
AfdelingParamedische Studies
PartnerHU
Datum2018-07-08
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk