De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Vier ogen zien meer dan twee!

een onderzoek naar elementen van Psychomotorische systeemtherapie die een bijdrage leveren aan het veranderen van gedrag bij adolescenten met een licht verstandelijke beperking

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Vier ogen zien meer dan twee!

een onderzoek naar elementen van Psychomotorische systeemtherapie die een bijdrage leveren aan het veranderen van gedrag bij adolescenten met een licht verstandelijke beperking

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In deze literatuurstudie is onderzocht welke elementen binnen psychomotorische systeemtherapie een bijdrage kunnen leveren aan het veranderen van gedrag bij adolescenten met een lichtverstandelijke beperking.
Allereerst wordt een omschrijving gegeven van de gehanteerde onderzoeksmethode en de belangrijkste begrippen. Vervolgens worden de onderzoeksresultaten behandeld. Uit analyse komen vijf elementen naar voren die van toegevoegde waarde kunnen zijn voor behandeling en
typerend zijn voor psychomotorische systeemtherapie, te weten; een gestructureerde fasering van therapie, het accent op een non-verbale benaderingswijze, insteek op ervaringsgericht leren, een afgebakende rolverdeling tussen therapeuten en de specifieke behandelcontext. Deze
uiteenzetting wordt afgesloten met een kritische blik en praktische suggesties in de vorm van een discussie en enkele aanbevelingen.

OrganisatieHogeschool Windesheim
AfdelingHuman Movement & Sports
Jaar2012
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk