De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Informatiebehoefte Myocardinfarct patiënt

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Informatiebehoefte Myocardinfarct patiënt

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Effectieve communicatie is essentieel voor een goede voorbereiding op de behandeling en voor optimale gezondheidsuitkomsten. Onvoldoende afstemming op de communicatiebehoeften van patiënten kan leiden tot stress, bezorgdheid, verminderde acceptatie van de ziekte en in sommige gevallen tot depressie. Verpleegafdeling C3 binnen het academisch ziekenhuis Maastricht (azM) heeft als specialisme cardiologie. Patiënten met een myocardinfarct kunnen worden binnengebracht vanaf een andere afdeling binnen het azM, andere ziekenhuizen of via de eerste hart hulp. Het proces om de patiënt van de ene plaats naar de medium care unit (MCU) te brengen verloopt snel en er vinden grote veranderingen voor de patiënt plaats op het gebied van onderzoeken, behandelingen en observaties. Patiënten komen binnen en worden overvallen met een nieuwe afdeling. Patiënten begrijpen niet wat er precies is gebeurd en hetgeen hen te wachten staat. Patiënten zijn onrustig en hebben veel vragen.

Toon meer
OrganisatieZuyd Hogeschool
OpleidingVerpleegkunde
InstituutFaculteit Gezondheidszorg
PartnersZuyd Hogeschool
Gepubliceerd in
Datum2015-10-06
TypeBachelorscriptie
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk