Bruikbaarheid van een ontwikkelarrangement
ontwerpregels voor gezamelijke beelden en vergelijkbaar handelingsrepetoire bij docententeam BBL-voedingBruikbaarheid van een ontwikkelarrangement
ontwerpregels voor gezamelijke beelden en vergelijkbaar handelingsrepetoire bij docententeam BBL-voedingSamenvatting
Aanleiding voor dit onderzoek is dat door de sterk veranderende markt rondom BBL-voeding, het team BBL-voeding meer gezamenlijke beelden en een vergelijkbaar handelingsrepertoire wil ontwikkelen. Om dit in de praktijk te realiseren werd een ontwikkelarrangement voor het team samengesteld. Met dit onderzoek wordt getracht een antwoord te geven op de vraag: Wat is de praktische en veranderkundige bruikbaarheid van het ontwerp van het ontwikkelarrangement BBL-voeding? Er is onderzoek gedaan naar de ontwerpregels van het ontwikkelarrangement uitgevoerd in het team BBL-voeding. Het ontwerp is erop gericht gezamenlijke beelden en vergelijkbaar handelingsrepertoire binnen een team te versterken. De ontwerpregels blijken voldoende terug te komen in de uitvoering van het arrangement. De teamleden zeggen na afloop van het traject meer gezamenlijke beelden en vergelijkbaar handelingsrepertoire te ervaren. Daarmee lijkt het arrangement bruikbaar. Wat nog wel een probleem bleek was het nemen van eigenaarschap. Pas tegen het einde van het ontwikkelarrangement namen de leden van het team het eigenaarschap op zich. Bij het aanpassen van het ontwikkelarrangement moet met name aan dat punt aandacht worden besteed.
Organisatie | Aeres Hogeschool |
Afdeling | Leren en Innoveren |
Partner | Stoas Wageningen Vilentum Hogeschool |
MBO Life sciences Friesland College & Nordwin College | |
Datum | 2015-06-30 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |