Het plein wacht... (2)
Het plein wacht... (2)
Samenvatting
De meeste pleinen in Nederland kunnen uitgroeien tot een rijke speel- en beweegomgeving. Het plein wacht … en het wacht niet op de pleinwacht. De schoolomgeving kan voor meerdere onderwijskundige doelen ingezet worden: spel en beweging, ontspanning, sociale vaardigheid, zaakvakken, rekenen en taal. In twee artikelen richten we ons op vijf randvoorwaarden om prettig te kunnen spelen, bewegen en ontdekken op het plein. Dit artikel beschrijft de laatste drie voorwaarden

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Afdeling | Kenniscentrum Bewegen, Sport en Voeding |
Lectoraat | Lectoraat Bewegingswetenschappen |
Gepubliceerd in | LO Magazine Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding (KVLO), Vol. 103, Uitgave: 6, Pagina's: 23-25 |
Datum | 2015-06 |
Type | Artikel |
ISSN | 0024-2810 |
Taal | Nederlands |