De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Lichamelijke opvoeding op school scoort

Lichamelijke opvoeding op school scoort

Samenvatting

Hoe belangrijk vindt men het leergebied lichamelijke opvoeding (LO) op school? Welke redenen worden daarvoor gegeven? Om de verschillende opinies in kaart te brengen zijn drie doelstellingengebieden onderscheiden die elkaar kunnen verrijken. Het gaat daarbij om ‘inleiden in sport en bewegingssituaties’, ‘bijdragen aan gezondheid en een actieve levensstijl’ en ‘bijdragen aan persoonlijke en sociale ontwikkeling’(Bax, 2010). Zes onderscheiden groepen, die met elkaar gemeen hebben dat zij een relatie hebben met de Hogeschool van Amsterdam, zijn bevraagd met een schriftelijke vragenlijst.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
Gepubliceerd inLichamelijke Opvoeding Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding (KVLO), Vol. 102, Uitgave: 6, Pagina's: 12-14
Datum2014-06-27
TypeArtikel
ISSN0024-2810
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk