De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Deel deze publicatie

Gesprekskwaliteit bij De Kindertelefoon

Een kindtevredenheidsonderzoek

Samenvatting

De Kindertelefoon biedt kinderen en jongeren van 8 tot 18 jaar de mogelijkheid om anoniem en gratis hun vragen en problemen te bespreken of een praatje te maken, in een chat- of telefoongesprek. Speciaal hiervoor opgeleide vrijwilligers geven hen informatie, emotionele ondersteuning en denken met ze mee, op basis van de behoefte van het kind. Vrijwilligers worden in hun werk inhoudelijk gesteund door werkbegeleiders. De Kindertelefoon biedt een veilige plek waar kinderen in vertrouwen over alles kunnen praten wat hen bezighoudt. De vrijwilligers helpen kinderen om gesprekken te voeren en hun (zelf)inzicht te vergroten. Ook wordt een kind desgewenst begeleid naar specialistische kennis en hulp. De Kindertelefoon vindt dat álle gesprekken van waarde zijn. Alle kinderen worden serieus genomen; van luchtige gesprekken tot zware problematiek. In elk gesprek maken zij zo goed mogelijk écht contact met het kind.

Toon meer
Organisatie
Jaar2022
Type
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk