De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Gebiedsmarketing en de rol van de ondernemer

Open access

Gebiedsmarketing en de rol van de ondernemer

Open access

Samenvatting

Centraal thema van dit Noordelijk Ondernemersoverleg is Gebiedsmarketing. Speciale gast is Karel Jan Alsem, Lector Marketing bij de Hanzehogeschool Groningen en Universitair Docent Marketing aan de RuG. Hij neemt ons mee in het belang van gebiedsmarketing. Vrijwel iedere ondernemersvereniging in Noord-Nederland maakt zich sterk voor een optimaal lokaal ondernemersklimaat - in dorpen en binnensteden, in het buitengebied en op bedrijventerreinen. We streven naar een aantrekkelijk fysiek vestigingsklimaat en behoud van commerciële en culturele voorzieningen. Minstens zo belangrijk is echter hoe deze inspanningen vertaald kunnen worden naar een doorlopende marketingstrategie. Hoe zet je je regio aantrekkelijk op de kaart? Ondernemers hebben hierin steeds duidelijker een gezamenlijk belang en een gezamenlijke rol.Hierover gaat Karel Jan Alsem graag met u in gesprek. Vragen die in zijn verhaal aan de orde zullen komen zijn onder meer: Wat is het belang van gebiedsmarketing? Wat zijn de succes- en faalfactoren? Welke rol spelen lokale ondernemers bij de marketing van een gebied of regio? Wat is de taak en positie van ondernemersverenigingen? Hoe kom je hierin tot goede lokale samenwerking?

Toon meer
OrganisatieHanzehogeschool Groningen
Datum2015-06-11
TypeConferentiebijdrage
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk