Stimulatie van bewegingsactiviteit
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Stimulatie van bewegingsactiviteit
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit onderzoek geeft antwoord op de vraag: ‘Wat is het effect van de gymles op de bewegingsintensiviteit van basisschoolkinderen uit groep 6 in de pauze?’. Bewegen is namelijk belangrijk omdat het een positieve uitwerking heeft op medisch, sociaal en cognitief vlak zoals is weergegeven in hoofdstuk 4. Op drie onderzoeksscholen is er door middel van de SOPLAY-methode geobserveerd. Deze observaties zijn gedaan voor- en nadat de gymlessen waren gegeven. Hieruit bleek dat de bewegingsactiviteit van kinderen uit groep 6 toenam in de pauze als er tijdens gym aandacht werd besteed aan pauzegerichte spellen.
Organisatie | Driestar Educatief |
Afdeling | Driestar Hogeschool |
Datum | 2017-12-12 |
Type | Bachelor |
Taal | Engels |