wat en hoe (willen) ervaren lerarenopleiders leren?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
wat en hoe (willen) ervaren lerarenopleiders leren?
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Recentelijk zijn twee studies uitgevoerd naar het professionaliseren van ervaren lerarenopleiders. De ene is een kwantitatieve survey onder VELON-leden (Dengerink, Lunenberg & Kools, z.j.). De andere is een kwalitatieve studie onder 25 lerarenopleiders uit verschillende landen (Van der Klink, Kools, Avissar, White & Sakata, 2011). In deze bijdrage gaan we in op de uitkomsten van beide studies en kijken we naar de implicaties voor professionaliseringsactiviteiten van lerarenopleiders.
Jaar | 2014 |
Type | Conferentiebijdrage |
Taal | Nederlands |