De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Communicatiemanagement als kritische succesfactor: een kritieke discussie. (uitgebracht met steun van het Fontys Stip-fonds)

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Communicatiemanagement als kritische succesfactor: een kritieke discussie. (uitgebracht met steun van het Fontys Stip-fonds)

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Communicatiemanagement wordt weleens een kritische succesfactor voor organisaties genoemd. Maar wat betekent dat? De auteurs laten zien dat de term kritische succesfactor of kritieke succesfactor vaak niet veel meer betekent dan "heel belangrijk" of "cruciaal". Zij pleiten er voor de term kritieke succesfactor te reserveren voor die situaties waarin de uitvoering van communicatiemanagement een cruciale rol speelt bij het behalen van de organisatiedoelen: een geslaagde campagne bijvoorbeeld. De term kritische succesfactor reserveren ze voor strategisch communicatiemanagement, waarbij de organisatie mede vanuit communicatieperspectief invulling krijgt. Communicatiemanagement speelt dan op strategisch beleidsniveau een belangrijke rol.

OrganisatieFontys Hogescholen
Gepubliceerd inTijdschrift voor Communicatiewetenschap Boom, Uitgave: 3, Pagina's: 211-221
Jaar2004
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk