Het schoolplein, een belangrijke beweegplaats of nog niet?
Is er meer fysieke activiteit op het schoolplein, wanneer er pleinspelen worden aangeboden tijdens de lessen bewegingsonderwijs en er materiaal beschikbaar is tijdens de pauze?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het schoolplein, een belangrijke beweegplaats of nog niet?
Is er meer fysieke activiteit op het schoolplein, wanneer er pleinspelen worden aangeboden tijdens de lessen bewegingsonderwijs en er materiaal beschikbaar is tijdens de pauze?Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit onderzoek is de fysieke activiteit van bovenbouwleerlingen op het schoolplein van Basisschool de Mariaschool te Reusel onderzocht. Hierbij is gekeken of de fysieke activiteit tijdens de ochtendpauze verhoogd kan worden door pleinspelen aan te bieden tijdens de lessen bewegingsonderwijs. Hiernaast werd het materiaal dat nodig is om de pleinspelen te spelen beschikbaar gesteld.

Organisatie | Fontys Hogescholen |
Opleiding | Leraar Lichamelijk Opvoeding |
Afdeling | Fontys Sporthogeschool |
Datum | 2016-01-07 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |