De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een onderzoek naar het effect van verschillend gestructureerd lesmateriaal op leerprestatie en geheugenstructuren van leerlingen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Een onderzoek naar het effect van verschillend gestructureerd lesmateriaal op leerprestatie en geheugenstructuren van leerlingen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar het effect van gestructureerde en niet gestructureerde leerstof uit het vak Natuurkunde op leerprestatie en geheugenstruc-turen van leerlingen. ATI onderzoek met als opvallend resultaat dat ongestructureerde leerstof betere prestaties opleverde bij leerlingen met een gestructureerde leerstijl, gestructureerde leerstof betere prestaties opleverde bij leerlingen met een niet gestructureerde leer-stijl. Gestructureede leerstof leverde slechtere prestaties op bij leerlingen die een gestructureerde leerstijl hebben.( zie ook: Leerstofsekwenties: van conceptueel netwerk naarcognitieve structuur;
J.C.G.L. Lodewijks,proefschrift

OrganisatieFontys Hogescholen
Jaar1976
TypeProefschrift
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 27 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk