Omgaan met dreigend en destructief gedrag, hoe doe je dat?
Onderzoek naar praktische handvatten voor begeleiders werkzaam in een residentiële instelling voor kinderen met een verstandelijke en/of meervoudige beperkingWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Omgaan met dreigend en destructief gedrag, hoe doe je dat?
Onderzoek naar praktische handvatten voor begeleiders werkzaam in een residentiële instelling voor kinderen met een verstandelijke en/of meervoudige beperkingWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De Blauwe Hoogte is een residentiele instelling voor kinderen met een verstandelijke en/of meervoudige beperking. Het onderzoek is gericht op verbetering van het praktijkprobleem door het aanbrengen van veranderingen in de praktijk. Deze veranderingen richten zich op de professionalisering van het beroep. Begeleiders op de Blauwe Hoogte hebben aangegeven, in situaties waarin kinderen dreigend en destructief gedrag vertonen, te handelen op basis van gevoel. In de oriëntatiefase heeft de opdrachtgever de volgende vraag geformuleerd:
‘Welke handvatten hebben de begeleiders van de Blauwe Hoogte nodig om minder handelingsverlegenheid te ervaren in situaties waarin kinderen dreigend en destructief gedrag vertonen?’

Organisatie | Hogeschool van Arnhem en Nijmegen |
Opleiding | Pedagogiek |
Instituut | Instituut Sociale Studies |
Datum | 2015-05-01 |
Type | Bachelorscriptie |
Taal | Onbekend |