De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Loyaliteit & bereidheid tot betalen

Een verkennende onderzoek naar de invloed van loyaliteit op bereidheid tot betalen door Nederlandse voetbalsupporters

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Loyaliteit & bereidheid tot betalen

Een verkennende onderzoek naar de invloed van loyaliteit op bereidheid tot betalen door Nederlandse voetbalsupporters

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het onderzoek naar de invloed van loyaliteit op bereidheid tot betalen van Nederlandse voetbalsupporters is uitgevoerd binnen de Sports and Economics Research Centre. Vanuit deze organisatie was er de vraag en behoefte naar het vergroten van de kennis over dit thema. Er is namelijk nog weinig vooronderzoek uitgevoerd naar de loyaliteitsniveaus van voetbalsupporters ten aanzien van de bereidheid tot betalen. Dit onderzoek is een verkennend onderzoek naar de voetbalmarkt en draagt bij aan de kennis over kenmerken van voetbalsupporters. Om marketingstrategieën specifieker te kunnen richten op fans en voetbalorganisaties te kunnen adviseren is er data verzameld uit deze markt. Vanuit deze optiek is het volgend doel bepaald:
‘Het doel van het onderzoek is het doen van aanbevelingen aan Luuk Janssen onderzoeker bij Sports Economics Research Centre van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen over de invloed van loyaliteit op de bereidheid tot betalen, door kwantitatief onderzoek de kenmerken te inventariseren van Nederlandse voetbalsupporters.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Arnhem en Nijmegen
OpleidingSport, Gezondheid en Management
AfdelingAcademie Sport en Bewegen
Datum2015-06-18
TypeBachelor
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk