Het leven, één grote belevenis! : op weg naar een betekenisvolle belevenis bij de Leidse Schouwburg
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het leven, één grote belevenis! : op weg naar een betekenisvolle belevenis bij de Leidse Schouwburg
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit adviesrapport is het resultaat van de afstudeeropdracht opleiding Facility Management aan de Haagse Hogeschool. In dit adviesrapport wordt een advies gegeven over het integraal toepassen van de beleveniseconomie bij de Leidse Schouwburg. De wensen, eisen en verwachtingen van de medewerkers en het publiek van de Leidse Schouwburg zijn hierin verwerkt. De centrale vraag luidt: "Hoe kan de Leidse Schouwburg, faciliteiten en dienstverlening cq. medewerkers, ervoor zorgen dat het aanbod kan bijdragen aan een betekenisvolle beleving van het publiek met een uniciteit door het concept van beleveniseconomie integraal toe te passen?" De Leidse Schouwburg wil de beleving van het publiek verbeteren en meerdere publieksgroepen proberen aan te trekken. Het aanbod aan service en faciliteiten dient een positieve bijdrage te gaan leveren aan de beleving van het publiek. Intern en extern onderzoek is uitgevoerd naar de kenmerken, vernieuwingen en ervaringen van de Leidse Schouwburg en zes andere theaters. Er is onderzoek gedaan door middel van de onderzoeksmethoden en technieken: enquêteren, observeren, mystery shopping, interviewen (face-to-face) en deskresearch. Aan de hand van de theorie over beleveniseconomie en de resultaten van het onderzoek wordt dit adviesrapport afgesloten met de conclusies en aanbevelingen.

Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Opleiding | FM Facility Management |
Afdeling | Academie voor Facility Management |
Partners | Leidse Schouwburg, Leiden |
Jaar | 2007 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |