Conversatie chatbot voor bezoekers van Capgemini
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Conversatie chatbot voor bezoekers van Capgemini
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Mijn stageopdracht omvat het onderzoeken en ontwikkelen van een Nederlandse prototype conversatie chatbot. Vooraf is nog niet vastgesteld welke functionaliteiten de chatbot zou moeten hebben. Ook is nog niet besloten welke onderwerpen er besproken kunnen worden met de bezoeker. Als het prototype aan het einde van de stageopdracht inzetbaar is, zal de chatbot beschikbaar worden gesteld voor bezoekers van Capgemini. De bezoekers van Capgemini zijn dan ook de primaire doelgroep van de chatbot die ontwikkeld gaat worden. De functionaliteit van de chatbot is dan ook volledig op de bezoeker gericht. Een medewerker van Capgemini zal de chatbot alleen kunnen gebruiken om een idee te krijgen wat mogelijk is met deze technologie. Er is voor een Nederlandse chatbot gekozen, omdat het grootste deel van de bezoekers bij Capgemini Nederland ook uit Nederland komen.
In de eerste fase van het ontwerpen van de chatbot zijn verschillende functionaliteiten bedacht die voor de chatbot ontwikkeld zouden kunnen worden. Deze functionaliteiten zijn vooral gericht op het geven van informatie over verschillende onderwerpen binnen Capgemini of onderwerpen die van nut zouden kunnen zijn voor de bezoeker voor, tijdens of na een bezoek; bijvoorbeeld informatie over de te bezoeken medewerker, het koppelen van de weersverwachting of NS-vertrektijden waren de eerste ideeën voor de chatbot. Met behulp van een aantal vragen zou de chatbot informatie kunnen geven die op dat moment voor de bezoeker nuttig is. Verder is het belangrijk dat het niet een simpel informatiepunt zal worden. Het is bijvoorbeeld de bedoeling dat de bezoeker opgeeft dat hij na zijn afspraak in de richting van Den Haag gaat met de trein. Er zullen dan geen vertrektijden worden gegeven in de andere richting.

Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Opleiding | ITD HBO-ICT Software Engineering |
Afdeling | Faculteit IT & Design |
Partners | Capgemini |
Jaar | 2019 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |