Designing an intervention for creating awareness in motorists about vehicle emission consequences on human health
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Designing an intervention for creating awareness in motorists about vehicle emission consequences on human health
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Exhaust emissions from motorized vehicles are not only harmful to the environment but also on human health. At the same time, motorists are not necessarily aware of the adverse health effects resulting from their emissions. In this work, we use the health aspect as a primary motivation factor in the design of an intervention targeted at increasing this awareness. Based on research into the problem domain and the target group, we propose a design for a behaviorchange intervention, consisting of an infrastructure of large public displays and a mobile application. In a design prototype, we incorporate two approaches, shaming and empowerment, designed to engage motorists with the intervention. An experimental evaluation of the prototype suggests that shaming can have a lot of potential in engaging motorists, while empowerment is also needed inside the application for helping the drivers reduce their emissions by means of more efficient traveling. Based on the findings, we discuss the role of personal data in the intervention and outline possibilities for realizing the design as part of the built environment.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-70875-1_8
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/atjylha/
https://www.linkedin.com/in/ismael-harraou-6b5623a9/
https://www.linkedin.com/in/arnoldjanquanjer/
https://www.linkedin.com/in/josvanleeuwen/
Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Afdeling | Faculteit IT & Design |
Lectoraat | Lectoraat Civic Technology |
Gepubliceerd in | Schnädelbach H., Kirk D. (eds), People, personal data and the built environment. Springer series in adaptive environments Springer, Cham, Pagina's: 163-184 |
Datum | 2019-04-10 |
Type | Boekdeel |
ISBN | 978-3-319-70874-4 (print), 978-3-319-70875-1 (online) |
DOI | 10.1007/978-3-319-70875-1_8 |
Taal | Engels |