De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Om simulaties realistisch te maken moeten objecten in een virtuele omgeving stuk kunnen gaan. Dit kan behaald worden door destructability toe te voegen. Destructability beschrijft de wijze waarop een object kapot gaat.
Er is onderzoek verricht naar het simuleren van destructability. Eerst is er gekeken naar de theoretische werking achter destructability waar verschillende fysische onderwerpen zoals materiaalkunde aan bod komen. Vervolgens is er gekeken hoe destructability gesimuleerd kan worden.
Na een overzicht gemaakt te hebben van alle mogelijke opties komen drie verschillende methodes aan bod om destructability mee te simuleren, waaruit Havok Destruction als beste naar voren komt.
Uiteindelijk blijkt dat er een groot verschil zit tussen de theoretische werking en de methode waarop er gesimuleerd wordt. In de simulatie wordt er gebruik gemaakt van impuls-eenheden, terwijl er in de theorie beschreven wordt dat stress-eenheden gebruikt moeten worden.

Toon meer
OrganisatieDe Haagse Hogeschool
OpleidingTISD Technische Natuurkunde
AfdelingAcademie voor Technologie, Innovatie & Society Delft
PartnerTNO
Jaar2014
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk