De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Kennis hebben is macht, kennis delen is kracht

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Kennis hebben is macht, kennis delen is kracht

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De Parnassia Groep is een organisatie in de geestelijke gezondheidszorg van negen zorgbedrijven en meer dan 8.000 medewerkers. Er is een onderzoek gedaan naar interne communicatie binnen de Parnassia Groep waarbij de volgende hoofdvraag hoort: Hoe kan interne communicatie de kennisdeling tussen medewerkers en leidinggevenden verbeteren bij de Parnassia Groep?
Het onderzoek is gedaan door middel van enquêtes die zijn verspreid onder meer dan 2.000 medewerkers. Hieruit kwam voornamelijk naar voren dat medewerkers bereid zijn om kennis te delen, maar dat dit niet gebeurt. Voornamelijk niet tussen de afdelingen en verschillende zorgbedrijven. Kennis en ervaringen worden niet geëvalueerd en vastgelegd. Hierdoor hebben medewerkers het gevoel het wiel steeds opnieuw uit te moeten vinden. Daarnaast is het intranet erg verouderd en mist er vooral een smoelenboek, goede navigatie, overzichtelijkheid en interactie.

Toon meer
OrganisatieDe Haagse Hogeschool
OpleidingESC Communicatie
AfdelingAcademie voor European Studies & Communication
Jaar2013
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk