Het doelgericht inzetten van spel op de Naschoolse Dagbehandeling
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Het doelgericht inzetten van spel op de Naschoolse Dagbehandeling
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
In dit onderzoek heb ik antwoord proberen te vinden op de vraag: "Hoe kan spel, volgens de inzichten van pedagogische medewerkers, de behandelcoördinator en de speltherapeut, nog meer doelgericht worden ingezet in de behandeling van licht verstandelijk beperkte jongeren van 7 tot en met 14 jaar van de Naschoolse Dagbehandeling te Leiden?" Dit heb ik gedaan door onderzoek te doen naar de literatuur en interviews te houden met de pedagogische medewerkers, de behandelcoördinator en de speltherapeut van de NSDB.
Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Opleiding | SP Sociaal Pedagogische Hulpverlening |
Afdeling | Academie voor Sociale Professies |
Partner | Ipse de Bruggen, Naschoolse Dagbehandeling Leiden |
Jaar | 2011 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |