De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Verbondenheid van gedetacheerde medewerkers met Call2

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Verbondenheid van gedetacheerde medewerkers met Call2

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In opdracht van Call2 is onderzocht in hoeverre gedetacheerde medewerkers zich betrokken voelen met Call2 ten opzichte van het bedrijf waar zij gedetacheerd zijn en hoe deze betrokkenheid vergroot kan worden. Call2 wil weten hoe groot het gevoel van betrokkenheid is, en wat zij kan doen om de betrokkenheid met Call2 te vergroten.
Betrokkenheid biedt voordelen als loyaliteit, betere prestatie, hogere motivatie, kwaliteit, sfeer, vermindert verzuim en minder ongewenste uitstroom. Dit onderzoek richt zich erop in hoeverre gedetacheerde medewerkers zich betrokken voelen bij Call2.

Het onderzoek heeft zich gericht op enerzijds de gedetacheerde medewerkers en anderzijds de managers en ondersteunende faciliteiten. Medewerkers zijn geënquêteerd en Field Managers, Recruiters, de arbeidsmarktcommunicatieadviseur en de HRM-adviseur geïnterviewd. Verder zijn interne middelen en is beleid geanalyseerd, onder andere het intranet Calldorado.
Tot slot is geprobeerd een verband te leggen tussen relevante theoretische kaders, zoals gedragsbeïnvloeding, beloningsmanagement en motivatietheorie, cultuurmanagement en communicatie.

Uit het onderzoek is gebleken dat het probleem van het niet betrokken zijn van medewerkers, hoewel niet groot, wel aandacht verdient. Van de gedetacheerde medewerkers voelt 77,5% zich een échte Call2-medewerker. 38,5% van de medewerkers voelt zich echter meer betrokken bij de organisatie waar zij gedetacheerd zijn. En 66% voelt zich meer collega met de mensen van de organisatie waar zij gedetacheerd zijn. Call2 vindt het acceptabel dat een percentage van 15% tot 25% van haar medewerkers zich niet of nauwelijks betrokken voelt bij de organisatie. Maar gebleken is echter ook dat een deel van de medewerkers betrokkenheid bij een organisatie niet belangrijk vindt.

Toon meer
OrganisatieDe Haagse Hogeschool
OpleidingESC Communicatie
AfdelingAcademie voor European Studies & Communication
PartnerCall2
Jaar2012
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk