Rotterdam as a World Port City
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Rotterdam as a World Port City
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Most studies and models on the port-city interface focus on the inevitable process in which ports and cities grow apart, both spatially and economically. What is often overlooked is the relationships that remain in the form of maritime business services (finance, insurance, legal). These maritime business services are in demand by port users, yet maintain a principally ‘urban’ profile. The local presence of these services adds important value to the urban economy, as these services imply highly skilled and specialised jobs.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Centre of Expertise HRTech |
Gepubliceerd in | Port Planning, design and construction Vol. 2015, Uitgave: 65 February 2015, Pagina's: 78-80 |
Datum | 2015-02-01 |
Type | Artikel |
Taal | Engels |