Kaderstelling omgevingsvisie
het dilemma tussen participatie en representatieve democratieWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Kaderstelling omgevingsvisie
het dilemma tussen participatie en representatieve democratieWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het doel van dit onderzoek is de gemeenteraad en de ambtenaren van de gemeente Leiden een advies geven over de kaderstellende rol van de gemeenteraad binnen de omgevingsvisie van de nieuwe Omgevingswet, door de desbetreffende wet- en regelgeving, literatuur en parlementaire geschiedenis in kaart te brengen en aan de hand van interviews te vergelijken hoe verschillende gemeenten omgaan met het dilemma tussen participatie en representatieve democratie. De centrale vraag is hierbij als volgt:
Welk advies kunnen de ambtenaren van de gemeente Leiden aan de gemeenteraad geven inzake de verschillende mogelijkheden van overheidsparticipatie binnen de kaderstellende rol bij de vaststelling van de omgevingsvisie van de nieuwe Omgevingswet, op basis van wet- en regelgeving, literatuur, parlementaire geschiedenis en interviews?

Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | HBO-Rechten |
Afdeling | Faculteit M&B |
Partners | Gemeente Leiden |
Datum | 2019-06-18 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |