De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het LUMC als magneet voor verpleegkundigen

Door het inzetten van employer branding

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Het LUMC als magneet voor verpleegkundigen

Door het inzetten van employer branding

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) kampt door de arbeidskrapte in de zorg met een tekort aan verpleegkundig personeel. Dit wekte bij de organisatie de behoefte naar een onderzoek dat uit moet wijzen hoe zij dit tekort kunnen aanpakken. Deze scriptie betreft genoemd onderzoek en is gericht op het onderzoeken van een oplossing voor het tekort. Het doel hiervan is om, op basis van deskresearch en kwalitatief onderzoek onder verpleegkundigen (in opleiding) uit de regio Leiden die niet werkzaam zijn bij het LUMC, tot een advies te komen aan het LUMC hoe zij inzicht krijgt in haar reputatie als werkgever, zodat zij haar employer brandingstrategie optimaal kan ontwikkelen, teneinde meer nieuwe werknemers aan te trekken. Centraal staat de vraag: hoe kan het LUMC door middel van employer branding verpleegkundigen uit de regio Leiden aantrekken?

OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommunicatie
AfdelingFaculteit M&B
AfstudeerorganisatieLeids Universitair Medisch Centrum
Datum2019-06-03
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk