Jongeren naar Nederlands Dans Theater
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Jongeren naar Nederlands Dans Theater
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het Nederlands Dans Theater (hierna NDT) wil de bezoekcijfers onder jongeren laten stijgen, maar weet niet hoe het de jongerendoelgroep op een effectieve manier kan overtuigen een kaartje te kopen. Het doel van dit onderzoek is om NDT een marketingcommunicatieadvies te geven dat bijdraagt aan het vergroten van de jongerendoelgroep in de zaal. De centrale vraag luidt: ‘Hoe kan NDT, met het huidige aanbod, zijn jongerendoelgroep overtuigen om een voorstelling te bezoeken?’ Om tot een antwoord te komen op deze onderzoeksvraag zijn er vier deelproblemen geformuleerd: de huidige marketingcommunicatiestrategie van NDT, de theoretische onderbouwing omtrent overtuigingstechnieken, de huidige overtuigingstechnieken van NDT en de wijze waarop de overtuigingstechnieken kunnen worden ingezet om jongeren de overtuigen. De doelgroep van het onderzoek zijn jongeren die nog nooit een voorstelling hebben gezien en jongeren die slecht één keer een voorstelling hebben gezien.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Datum | 2020-08-17 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |