De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Jongeren naar Nederlands Dans Theater

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Jongeren naar Nederlands Dans Theater

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Het Nederlands Dans Theater (hierna NDT) wil de bezoekcijfers onder jongeren laten stijgen, maar weet niet hoe het de jongerendoelgroep op een effectieve manier kan overtuigen een kaartje te kopen. Het doel van dit onderzoek is om NDT een marketingcommunicatieadvies te geven dat bijdraagt aan het vergroten van de jongerendoelgroep in de zaal. De centrale vraag luidt: ‘Hoe kan NDT, met het huidige aanbod, zijn jongerendoelgroep overtuigen om een voorstelling te bezoeken?’ Om tot een antwoord te komen op deze onderzoeksvraag zijn er vier deelproblemen geformuleerd: de huidige marketingcommunicatiestrategie van NDT, de theoretische onderbouwing omtrent overtuigingstechnieken, de huidige overtuigingstechnieken van NDT en de wijze waarop de overtuigingstechnieken kunnen worden ingezet om jongeren de overtuigen. De doelgroep van het onderzoek zijn jongeren die nog nooit een voorstelling hebben gezien en jongeren die slecht één keer een voorstelling hebben gezien.

Toon meer
OrganisatieHogeschool Leiden
OpleidingCommunicatie
AfdelingFaculteit M&B
Datum2020-08-17
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk